مدیران خودروعصر اعتبار

رییس بنیاد مستضعفان:

درخواست عوارض میلیاردی برای احداث پلاسکو از سوی شهرداری

عصر ساختمان- رئیس بنیاد مستضعفان اظهار داشت: رژیم شاه در آمریکا بنیادی را به نام علوی ثبت کرده که این بنیاد تمام آمریکایی است اما اموال و پول کشورمان به این بنیاد منتقل شده و با پول مردم این ساختمان خریداری شده است. این ساختمان در نیویورک جزو املاک بنیاد مستضعفان نیست، ادعای مالکیت هم نداریم و پیگیر این موضوع هم نبودیم.

درخواست عوارض میلیاردی برای احداث پلاسکو از سوی شهرداری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایلنا، پرویز فتاح درباره ادعای شهرداری مبنی بر اخذ عوارضی از پروژه ساختمان پلاسکو اظهار داشت: شهردار منطقه 12 موضوعی را در این باره مطرح کرده و می‌گوید این ملک در حوزه کاری بنده است و باید طبق قوانین با آن برخورد شود اما پروژه ساختمان پلاسکو امروز به یک پروژه ملی تبدل شده است و در شورای عالی نسبت به نحوه ساخت و موضوعات مرتبط با آن تصمیم گیری شده است، که طبق تصمیم شورا  این ساختمان بدون عوارض باید ساخته شود.

    وی ادامه داد: اگر قرار باشد بنیاد عوارضی بابت احداث این ساختمان بپردازد باید از پروژه خارج شویم.

    رییس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه رقم عوارض ساختمان پلاسکو میلیاردی است، گفت: بنیاد این رقم را نمی‌پردازد و اساسا قرار هم نبوده این رقم را پرداخت کنیم. این موضوع در سطوح عالی در حال پیگیری است و حل هم خواهد شد.  

    فتاح درباره رفع ابهام از مالکیت بنیاد مستضعفان برای یک ساختمان در نیویورک تاکید کرد: بنیاد مستضعفان هیچ ملکی در آمریکا ندارد. مالکیت این ساختمان در اختیار موسسه‌ای است که با بنیاد علوی تشابه اسمی دارد.

    رییس بنیاد مستضعفان افزود: زمان گذشته، رژیم شاه در آمریکا بنیادی را به نام علوی ثبت کرده که این بنیاد تمام آمریکایی است اما اموال و پول کشورمان به این بنیاد منتقل شده و با پول مردم این ساختمان خریداری شده است.

    وی با بیان اینکه تا حالا یک ریال هم از آن محل پول نگرفته‌ایم، گفت: این ساختمان در نیویورک جزو املاک بنیاد مستضعفان نیست، ادعای مالکیت هم نداریم و پیگیر این موضوع هم نبودیم.      

    فتاح افزود: بخش بین الملل وزارت امور خارجه در حال پیگیری این موضوع است و ایران درباره این ملک ادعا دارد چراکه رژیم شاه با پول و اموال مردم جمهوری اسلامی ایران این ساختمان را خریده است.

    وی با تاکید بر اینکه بنیاد مستضعفان هیچ دخالتی در پیگیری‌های حقوقی هم نداشته است، گفت: ظاهرا پیگیری‌های حقوقی خوبی از سوی وزارت امور خارجه در این زمینه در حال انجام است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار