مدیران خودروعصر اعتبار

تلاش برای صادرات خدمات فنی و مهندسی ساختمان به کشورهای اسلامی

عصر ساختمان- دبیرکل مرکز مهندسین کشورهای اسلامی از تلاش ایران برای صادرات خدمات فنی و مهندسی ساختمان به کشورهای اسلامی خبر داد و گفت: با وجود فشار تحریم‌ها می‌خواهیم بازار ساختمان منطقه را به دست بیاوریم.

تلاش برای صادرات خدمات فنی و مهندسی ساختمان به کشورهای اسلامی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، با توجه به تحریم‌های آمریکا بانک مرکزی نتوانسته خط اعتباری لازم برای ضمانت صادرکنندگان ایرانی را باز کند و همین مساله خطر از دست رفتن برخی بازارهای مهم در عراق را افزایش داده است. با این حال دو روز پیش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه نمایشگاه صنعت ساختمان خبر داد که درحال رایزنی با کارفرمایان خارجی برای قبول تضامین بانک های ایرانی است تا از سختی حضور شرکت ها و مهندسان ایرانی در پروژه‌های ساخت و ساز کشورهای اطراف کم شود. محمد اسلامی این توصیه را به جامعه مهندسین کشور نیز داشت که با تجمیع سرمایه‌های خود به صورت قدرتمندی در بازار منطقه حاضر شوند تا در رقابت با شرکت های عربستان، ترکیه و چین حرفی برای گفتن داشته باشند.

    «علی طبرستانی» روز چهارشنبه به خبرنگاران اعلام کرد:‌ ‌جامعه مهندسان نقشه بردار ایران با همکاری و حمایت مرکز مهندسین کشورهای اسلامی و فدراسیون توسعه علوم فناوری کشورهای اسلامی، اقدام به برنامه‌ریزی جهت برگزاری نشست با هدف توسعه صادرات خدمات فنی مهندسی ساختمان کرده است.

    وی افزود: با هدف صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشورهای اسلامی برنامه‌ریزی شده است دومین همایش شبکه‌سازی بین‌المللی اقتصادی با هدف صادرات خدمات فنی و مهندسی 16 دی‌ماه در تهران برگزار شود.

    دبیرکل مرکز مهندسین کشورهای اسلامی با اشاره به اینکه تلاش می‌شود ارتقاء صدور خدمات فنی مهندسی در کشور در دستور کار باشد، گفت: تلاش می‌کنیم این هدف از طریق شرکت‌ها و متخصصان ایرانی ‌محقق شود و در همین راستا لازم است ارگانها و سازمانهای دولتی نیز به ما کمک کنند.

    طبرستانی با اعلام اینکه در این همایش از انجمن‌ها و اتحادیه‌های فعال در این حوزه و سفرا و ‌رایزنان اقتصادی برخی کشورها دعوت شده است و حضور می‌یابند، گفت: قرار است با نمایندگان اقتصادی کشورهای اسلامی خصوصا کشورهای همسایه و خاورمیانه و اوراسیا طی جلسات تخصصی، توانمندی‌های فنی-مهندسی بومی کشور در معرض ارائه و معرفی قرار ‌گیرد تا به ارتقای سطح صدور خدمات فنی مهندسی منجر شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار