مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس اداره بهزیستی خوی:

وام مسکن و اشتغال برای مددجویان خویی اختصاص یافت

عصر ساختمان- رئیس اداره بهزیستی گفت: وام مسکن و اشتغال برای مددجویان توسط اداره بهزیستی خوی اختصاص یافت.

وام مسکن و اشتغال برای مددجویان خویی اختصاص یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم، صبح امروز جمعی از خبرنگاران شهرستان خوی همراه با رئیس اداره بهزیستی این شهرستان با حضور در مجتمع خیریه توانبخشی مادر از نزدیک با بخش‌ها و فعالیت‌های این موسسه آشنا شدند.

    در طی این بازدید رقیه اکبری ضمن معرفی خدمات اداره بهزیستی خوی اظهار داشت: بهزیستی از چهار معاونت توانبخشی، امور اجتماعی،پیشگیری و اشتغال و مسکن تشکیل شده که در بخش توانبخشی و رسیدگی به معلولان چهار هزار و 500 پرونده وجود دارد که از این تعداد 800 پرونده متعلق به مستمری بگیران و 250 پرونده متعلق به بیماران روانی هستند.

    رئیس بهزیستی خوی افزود: سازمان‌های مردم نهادی همچون انجمن نابینایان، جامعه معلولین و کانون ناشنوایان در این زمینه فعال هستند و نیز دو مرکز توانبخشی روزانه مادر و خاتم الانبیا و دو مرکز روزانه باغچه‌بان و مهر در شهرستان خوی فعالیت می‌کنند.

    وی تصریح کرد: در بخش امور اجتماعی 530 پرونده مددجویی و یک موسسه خیریه وجود دارد و نیز دو مرکز اورژانس اجتماعی و مرکز مداخله در بحران خانواده فعالیت می‌کنند و علاوه بر آن 168 زن سرپرست خانوار از بیمه تامین اجتماعی برخوردارند.

    اکبری گفت: در بخش پیشگیری چهار مرکز مشاوره، مراکز سرپایی درمان اعتیاد و مرکز عین الحیات فعالیت کرده و نیز در بخش اشتغال و مسکن، وام اشتغال و مسکن در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد.

    در ادامه این بازدید محمدعلی رستمی ضمن اشاره به فعالیت‌های مجتمع خیریه توانبخشی مادر اظهار داشت: پذیرش در مجتمع خیریه توانبخشی مادر توسط بهزیستی و از تمام نقاط استان صورت می‌پذیرد و در این موسسه حدود 118 معلول وجود دارد که در سه سطح خفیف، متوسط و عمیق هستند.

    مدیرعامل مجتمع خیریه توانبخشی مادر افزود: در این موسسه خدماتی نظیر تغذیه،خواب، استحمام و دارو عرضه می‌شود در بحث تغذیه حدود 50 نفر وجود دارند که هیچگونه قدرت بلع ندارند و غذای آن‌ها باید آبکی و هضم شده باشد و نیز در بحث دارو باید به این نکته اشاره کنیم که در این موسسه بالای 140 نوع داروی تخصصی و نیمه تخصصی استفاده می‌شود که هرماه حداقل یک و نیم میلیون تومان با دفترچه هزینه دارد.

    وی تصریح کرد: بودجه ای که امسال برای این موسسه تصویب شده یک میلیارد و 250 میلیون تومان است، یارانه بهزیستی برای هر نفر 450 هزار تومان به صورت ماهانه بوده و امسال بهزیستی 600 میلیون تومان در اختیار این مجتمع خیریه قرار می‌دهد و ما به شدت نیازمند کمک‌های مردمی هستیم.

    رستمی با انتقاد از مبلمان شهری در مورد تبلیغ حمایت از معلولان گفت: متاسفانه مبلمان شهری جهت تبلیغ حمایت از معلولان مناسب نیست و از مردم خواهشمند است که تنها یک بار از این مرکز بازدید کرده تا با مشکلات مراقبت و نگه‌داری از نزدیک آشنا شوند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو