مدیران خودروعصر اعتبار

یک کارشناس بازار مسکن در گفتگو با عصر ساختمان پیش بینی کرد:

بازار مسکن تابستان آینده از رکود خارج می شود

عصر ساختمان:مهمترین دغدغه دریافت کنندگان وام مسکن را مدت زمان بازپرداخت آن برشمرد و گفت : برای بسیاری از کسانی که از وام مسکن استفاده می کنند بیشتر از اینکه نرخ وام مورد توجه باشد، حجم وام است که آنها را درگیر می کند.

بازار مسکن تابستان آینده از رکود خارج می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، محمد وطن پور کارشناس بازار مسکن، مهمترین دغدغه دریافت کنندگان وام مسکن را مدت زمان بازپرداخت آن برشمرد و گفت : برای بسیاری از کسانی که از وام مسکن استفاده می کنند بیشتر از اینکه نرخ وام مورد توجه باشد، حجم وام است که آنها را درگیر می کند.بدین معنا که افراد ترجیح می دهند وام های با مبلغ بالا دریافت کنند اما در بازه زمانی بیشتری به بانک ها بازگردانند. این تجربه شخصی من در مواجه با متقاضیان خرید مسکن است.آن ها ترجیح می دهند مبلغ وام بالاتری را در مدت زمان بیشتری پرداخت کنندتا اینکه مبلغ کمتر را در بازه زمانی کوتاه برگردانند.

    وطن پور در پاسخ به اینکه اعطای وام های مسکن تا چه اندازه می تواند در خروج این بازار از رکود موثر باشد؛ تصریح کرد: تسهیلاتی که توسط دولت در بخش مسکن ارایه می شود هر کدام مربوط به یک قشر خاص است. وام مسکن هم نسخه ای نیست که مشکل همه مستاجران را حل کند. عده ای می خواهند با به جان خریدن سختی های بسیار از قبیل پرداخت اقساط سنگین خانه دار شوند. اما مشخص است که پرداخت ماهی بیش از یک میلیون تومان قسط از عهده تمتم اقشار بر نمی آید.

    وی افزود دولت باید برنامه ریزی خاصی برای تمام قشر ها انجام دهد تا هر طبقه بنا بر توانایی های خود بتواد از تسهیلات استفاده و طعم خانه دار شدن را تجربه کند. البته ذکر این نکته ضروری است ؛ چنانچه دولت تسهیلات ارزان قیمت برای طبقات پایین جامعه تهیه کند تمام اقشار خود را محق به استفاده از این تسهیلات می دانند. بنابر این کار نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد.

    وی با بیان اینکه بازار مسکن، تابستان سال آینده از رکود خارج می شود؛ گفت: مهمترین دلیل رکود بازار مسکن عدم قدرت خرید مردم است.اما پیش بینی میکنم سال آینده بدون اینکه قیمت ها تغییر کند مردم شروع به خرید می کنند.

    این کارشناس بازار مسکن با بیان اینکه شرایط خرید خانه نیز تغییر کرده است؛ اظهار داشت: تعداد آپارتمان های ساخته شده روز به روز افزایش می یابد و از سوی دیگر مردم قدرت خرید کافی ندارنددر نتیجه تعداد آپارتمان های خالی زیاد شده و در واقع عرضه بر تقضا پیشی گرفته است و این امر باعث می شود تا متقاضیان هنگام خرید قدرت انتخاب بیشتری داشته باشند.

    همچنین خریداران مسکن که به سختی هزینه های خرید خانه را فراهم کرده اند به دنبال خرید خانه ای با تمام امکانات هستند و هر خانه ای را نمی پسنددند.

    وی افزود: در حال حاضر کشور با یک جریان نقدینگی روبرو است که دولت های مختلف هیچ گاه نتوانسته اند مسیر درستی را در این زمینه تعیین کنند و هر زمان که این مسیر در جایی مسدود شود افزایش قیمت ها پیش می آید. اما تا آن زمان افزایش قیمت در بازار مسکن نخواهیم داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو