مدیران خودروعصر اعتبار

امید فعالان بازار مسکن به وام ۸۰ میلیونی

عصر ساختمان- پرداخت وام ۸۰ میلیونی مسکن در روزهای اخیر آغاز شده است و برخی کارشناسان معتقدند که این وام می تواند معاملات مسکن را رونق ببخشد.

امید فعالان بازار مسکن به وام ۸۰ میلیونی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مهر، با آغاز پرداخت وام 80 میلیون تومانی مسکن، فعالان بازار امیدوارند که تغییراتی در بازار مسکن رخ دهد و متقاضیان بیشتری به این بازار ورود کنند اما در کنار این عده برخی از کارشناسان معتقدند که این وام نمی تواند مسکن را پس از 4 سال از رکود خارج کند.

    در واقع یکی از طرح‌هایی که دولت برای خروج غیرتورمی مسکن از رکود مطرح کرده، تقویت طرف عرضه و افزایش ساخت و سازها به منظور تامین نیاز متقاضیان مسکن است. به همین دلیل سیاست‌های تامین مالی از طریق تسهیلات بانکی یکی از مهمترین برنامه‌هایی است که وزارت راه و شهرسازی با همکاری بانک مسکن به اجرا رسانده است.

    براین اساس وام 80 میلیون تومانی ساخت مسکن برای متقاضیان در نظرگرفته شد و حتی برخی شرایط که در ابتدا برای دریافت این وام تعیین شده بود حذف شد تا متقاضیان بیشتری امکان دریافت این وام را داشته باشند.

    در این میان، برخی از فعالان بازار مسکن معتقدند که این تسهیلات نمی تواند تاثیری را بر بازار مسکن داشته باشد و رکود عمیقی که در این بازار وجود دارد نیاز به محرک های بیشتری دارد. در این باره حامد مظاهریان معاون وزیر راه و گفته است: خروج بازار مسکن از رکود به شاخص‌های کلان اقتصادی مربوط است و واقعیت این است که بازار مسکن هیچ گاه جداگانه عمل نکرده است. با بهبود شاخص‌های کلان اقتصادی و سرمایه‌گذاری حتما بازار مسکن نیز از آن منتفع خواهد شد.

    در واقع خروج مسکن از رکود به عوامل زیادی بستگی دارد که این عوامل باید در کنار یکدیگر قرار بگیرد تا تاثیر واقعی را بر این بازار داشته باشد، اما فعالان مسکن امیدوارند که حداقل بازار خانه های کوچک با این وام ها رونق پیدا کند.

    وام 80 میلیونی محرک بازار آپارتمان‌های کوچک

    در این خصوص حسام عقبائی رئیس اتحادیه مشاوران املاک در گفتگو با مهر با بیان اینکه معتقدم که وام 80 میلیونی تاثیر مثبتی بر بازار مسکن خواهد داشت، گفت: این وام می تواند محرک بازار مسکن به خصوص آپارتمان های کوچک باشد و قدرت خرید دهک های ضعیف را افزایش می دهد.

    وی با اشاره به اینکه این تسهیلات کمک می کند که حجم معاملات در کشور افزایش پیدا کند، افزود: خیز خروج از رکود در بازار مسکن برداشته شده است و با این تسهیلات می تواند با سرعت بیشتری پیش رود.

    عقبائی با اعلام اینکه برای افزایش استقبال از این وام باید مدت بازپرداخت افزایش پیدا کند و سود تسهیلات کاهش یابد، اظهار داشت: در مجموع پرداخت این وام را مثبت ارزیابی می کنم اما این وام به تنهایی موجب رونق بازار نمی‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی