مدیران خودروعصر اعتبار

استاندار خراسان شمالی:

ساختمان‌های دولتی بلااستفاده در خراسان شمالی تعیین تکلیف می‌شوند

عصر ساختمان- استاندار خراسان شمالی به بلااستفاده بودن برخی ساختمان‌ها در نقاط مختلف استان اشاره کرد و گفت: مدیریت و استفاده از این ساختمان‌های رهاشده باید تعیین تکلیف شود.

ساختمان‌های دولتی بلااستفاده در خراسان شمالی تعیین تکلیف می‌شوند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم، سید علی‌اکبر پرویزی ظهر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی استان علت رها شدن این ساختمان‌ها را غیرکارشناسی بودن اجرای آن عنوان کرد و اظهار داشت: با تصمیم‌های اشتباه، برخی پروژه‌ها همچون سالن‌های ورزشی روستایی، خانه‌های عالم و یا مدارس روستایی درجایی اجراشده که نیاز نبوده و اکنون بلااستفاده رهاشده است.

    پرویزی افزود: سازمان تبلیغات مسئول است تا استفاده از فضاهای ایجادشده برای خانه‌های عالم را تعیین تکلیف کند.

    وی بابیان اینکه برخی از ارگان‌ها به دنبال فضایی در روستاها برای اجرای برنامه‌ها هستند و می‌توان این فضاها را در اختیار آنان قرار داد اظهار داشت: خانه‌های عالم اکنون بدون مدیریت رهاشده و تجهیزات آن حتی درب و پنجره مورد سرقت قرارگرفته است.

    استاندار خراسان شمالی تأکید کرد: این فضاها یا باید مدیریت شود و یا امور آن به دهیاری‌ها محول شود تا برای مواردی همچون مرکز بهداشت مورداستفاده قرار گیرد.

    پرویزی گفت: اجرای این ساختمان‌ها 150 میلیون تومان هزینه در برداشته و هزینه نگهداری آن نیز رقم چشمگیری می‌شود که بر عهده دولت می‌افتد.

    پرویزی رها شدن فضاهای دولتی را آزاردهنده عنوان کرد و از مسئولان مربوط خواست نتایج تعیین تکلیف این فضاهای رهاشده را در نشست بعدی شورای برنامه‌ریزی اعلام کنند.

    وی در بخش دیگر سخنان خود با تأکید بر مزایای مشارکت دهیاران در اجرای پروژه‌ها گفت: باید اجرای برخی پروژه‌های کوچک به دهیاری‌ها محول شود البته در این زمینه باید نظارت‌ها بر اجرای پروژه‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی وجود داشته باشد.

    استاندار خراسان شمالی گفت: دهیاری‌ها در بسیاری موارد طرح را با هزینه‌های کمتر و باکیفیت قابل قبولی اجرا کرده‌اند.

    پرویزی درباره وضعیت اجرای طرح پالایشگاه بنزین یورو چهار در شیروان گفت: اجرای این طرح در کارگروه مربوط مصوب شده و نیازی به مصوبه شورای برنامه‌ریزی ندارد اما اجرای طرح مزبور در صورت اخذ تأییدیه زیست‌محیطی و نیز تأیید اهلیت سرمایه‌گذار ازنظر ما مشکلی ندارد.

    وی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی انگور در استان گفت: برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌هایی که منجر به نتیجه مثبتی در استان نشود، ازنظر ما بی‌فایده است و به نظر می‌رسد اگر قرار است هزینه‌ای 400 میلیون تومانی برای جشنواره‌ای هزینه شود و این برنامه به پذیرایی و یا خواندن چند مقاله ختم شود، بهتر است این اعتبار در جای دیگری همچون تقویت سردخانه‌ها برای نگهداری انگور صرف شود.

    استاندار خراسان شمالی افزود: برگزاری جشنواره در صورتی ارزشمند است که به افزایش میزان تولید، اصلاح تاکستان‌ها و یا جذب سرمایه‌گذار در استان بینجامد.

    پرویزی به تغییرات ایجادشده در شورای برنامه‌ریزی اشاره کرد و گفت: در شرایط جدید تغییراتی در اعضای این شورا ایجادشده است و تنها اعضا حق رأی دارند و اگر عضوی حضور نداشته باشد، حق رأی از او سلب می‌شود.

    نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه وسملقان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به تهیه طرح آمایش سرزمینی گفت: باوجود گذشته سه دهه، هنوز طرح آمایش سرزمینی در برخی استان‌ها و در سطح کشور تکمیل‌نشده است.

    علی قربانی اظهار داشت: پیش‌ازاین و متأثر از لابی‌ها و قدرت برخی نمایندگان، طرح‌هایی در استان اجرا شد که توجیه نداشت.

    وی به مزاحمت‌های قانونی برای رونق اشاره کرد و گفت: تاکنون، 10 هزار قانون در سطح کشور نوشته‌شده است که بسیاری از آنان در تعارض باهم هستند و باید تلاش کنیم تا قانون‌های مزاحم و دست‌وپا گیر را حذف کنیم و یا اصلاح کنیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار