مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرامور بین‌الملل اداره میراث فرهنگی استان اصفهان:

خانه تدین در شرایط اضطراری ثبت میراثی شد

عصر ساختمان- مدیرامور بین‌الملل اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: خانه تدین نجف‌آباد با توجه به قانون جدید ثبت اجباری خانه‌ها و اماکن تاریخی در شرایط اضطراری ثبت میراثی شد.

خانه تدین در شرایط اضطراری ثبت میراثی شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مهر، شهرام امیری با اشاره به تصویب قانون اجباری ثبت میراثی شدن برخی از خانه‌ها و اماکن تاریخی که مالک مانع از ثبت این اماکن می‌شود، اظهار داشت: این قانون در سال جاری تصویب و اجرایی شده است.

    وی با بیان اینکه خانه تدین نجف آباد به عنوان یکی از اولین خانه‌های تاریخی ثبت اجباری شده در استان اصفهان است، اظهار داشت: پرونده این خانه در تاریخ هشت خرداد در اولین اجلاس شورای عالی ثبت کشور در سال جاری مطرح و پس از دفاع توسط مسئولان میراث فرهنیگ اصفهان به صورت اضطراری به ثبت رسید.

    مدیر امور بین‌الملل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه مالک فعلی این خانه حدود یک ماه گذشته 40 درصد این خانه را تخریب کرده است و مسئولان میراث نیز به همراه شهرداری نجف آباد پرونده قضایی علیه وی تشکیل داده اند، افزود: با توجه به ثبت میراثی این خانه قطعا مالک مقصر شناخته شده و دیگر حق ادامه تخریب خانه را نخواهد داشت.

    کنترل نهضت تخریب خانه های تاریخی در نجف آباد

    وی با بیان اینکه در آینده‌ای نزدیک اقدامات احیای این خانه اجرایی خواهد شد، اضافه کرد: به مالک نیز این فرصت داده می‌شود که در صورت عدم توانایی در اداره این خانه آن را به افراد متقاضی برای بهره برداری واگذار کند.

    امیری در ادامه با بیان اینکه تصویب قانون ثبت اجرایی خانه‌های تاریخی می‌تواند تاثیر بسزایی در حفظ این بناها داشته باشد، بیان کرد: در نجف آباد نهضت تخریب خانه‌های تاریخی و ساخت و ساز برج ها راه افتاده بود که با تصویب و اجرای این قانون این نهضت نیز کنترل شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار