مدیران خودروعصر اعتبار

جزئیات پرداخت تسهیلات ۸۰ میلیونی مسکن با نرخ سود ۱۳ درصد

عصر ساختمان- پرداخت تسهیلات صندوق پس‌انداز یکم در حالی در کشور از دیروز آغاز شده که میزان جذب سرمایه بانک از سپرده‌گذاری متقاضیان در طی یک‌سال گذشته ۹ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال است و انتظار می‌رود بر بازار مسکن تاثیر بگذارد .

جزئیات پرداخت تسهیلات ۸۰ میلیونی مسکن با نرخ سود ۱۳ درصد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از فارس، پرداخت تسهیلات مسکن به سپرده‌گذاران صندوق پس‌انداز یکم در حالی از دیروز آغاز شده است که از ابتدای سال جاری تمامی دست‌اندرکاران کشور در صدد ارایه راهکارهایی برای خروج مسکن از رکود بودند تا بازار معاملات رونق بگیرد.

    اما اگرچه آغاز پرداخت تسهیلات صندوق پس‌انداز یکم، یکی از راهکارهای بانکی برای خروج مسکن از رکود است اما به نظر می‌رسد این تسهیلات گام موثری برای برخی از خانوارها به ویژه در شهرهای میانی و واحدهای متوسط و کوچک باشد.

    در همین رابطه و در مورد میزان استقبال از پرداخت تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم اگرچه نظر کارشناسان و دست‌اندرکاران متفاوت است اما به نظر می‌رسد این تسهیلات تنها یک روش از میان روش‌های مختلفی است که متقاضیان خرید مسکن بویژه کسانیکه برای نخستین بار اقدام به خرید خانه می‌کنند می‌توانند آن را تجربه کنند. گفته می‌شود این روش، روشی است که می‌تواند بر بازار آرام مسکن تاثیری آرام و تدریجی داشته باشد.

    حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی پیش تر گفته بود: خروج مسکن از رکود، تدریجی خواهد بود و خروج غیرتورمی را در بازار خواهیم داشت که پیش بینی می کنیم با ورود وام ها فرآیند خروج از رکود تداوم یابد.

    ابوالقاسم رحیمی‌انارکی در همین رابطه به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: صندوق یکم از دیروز شروع به اعطای تسهیلات به متقاضیانی می کند که برای نخستین بار اقدام به خرید خانه کرده‌اند و در مورد میزان استقبال و تاثیری که بر بازار مسکن خواهد داشت باید منتظر باشیم و اظهارنظر کارشناسی در این باره به تیرماه سال جاری موکول خواهد شد.

    وی همچنین افزود: بر اساس سقف تسهیلات به متقاضیان تهران 80، شهرهای بالای 200 هزار نفر 60 و در سایر شهرها 40 میلیون تومان وام پرداخت می‌شود که باید برای استفاده از تسهیلات هرکدام از سپرده‌گذاران حداقل یک سال سپرده گذاری انجام داده باشند و به ازای هر شش ماه، یک برابر متوسط موجودی به آنها تعلق می‌گیرد و بازپرداخت بر اساس سود 13 درصد خواهد بود.

    محمدحسن مرادی مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن نیز در مورد جزئیات پرداخت تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم در شهرهای مختلف کشور گفت: تاکنون و در مجموع یک هزار و 582 نفر اقدام به بازکردن حساب در شعب بانک مسکن کرده‌اند که در طی این مدت، یک هزار و 461 نفر در شهرهای زیر 200 هزار نفر جمعیت و 3 هزار و 273 نفر در شهرهای بالای 200 هزار نفر جمیعت در صندوق پس‌انداز مسکن خانه یکم حساب باز کرده‌اند.

    مرادی میزان جذب بانک از سرمایه متقاضیان را 9 هزار و 400 میلیارد ریال عنوان کرد و تاکید کرد: بازپرداخت تسهیلات بانکی 13 درصد است و بدون شک پرداخت تسهیلات صندوق پس انداز خانه یکم بر بازار معاملات مسکن بی تاثیر نخواهد بود و پیش بینی می شود که بازار همچنان بر اساس روال سابق به کار خود ادامه دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو