مدیران خودروعصر اعتبار

تهدید فرصت ایران در بازار ساختمان عراق

عصر ساختمان- یک فعال بازار سنگ ساختمانی گفت: رقبای ایران در صنعت ساختمان اکنون سعی دارند بازار ساختمان عراق را از ایران بگیرند و در این شرایط عملکرد نامناسب برخی از شرکت‌ها در تحویل دیرهنگام و یا کم‌فروشی اجناس باعث شده تا ترکیه به رقیب جدید ایران تبدیل شود.

تهدید فرصت ایران در بازار ساختمان عراق
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، «سید مهدی کسائی فر» روز دوشنبه و در حاشیه دومین همایش و نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمت در هتل المپیک تهران در جمع خبرنگاران به موانع صادرات صدور خدمات فنی و مهندسی اشاره کرد و گفت: ایران اکنون به کشورهای قطر، هند، چین، عراق سنگ ساختمانی و مصالح صادر می‌کند اما اعتماد صد درصدی به شرکت های ایرانی در بازارهای خارجی وجود ندارد.

    وی با اشاره به اظهارات وزیر راه درباره اینکه لازم است بخش خصوصی در بازار کشورهای خارجی اعتمادآفرینی کند، گفت: اکنون رقیب جدی ما در حوزه ساختمان کشور ترکیه است که سعی دارد بازار عراق را از ایران بگیرد . ما در مقابل شرکتهای ترک که در زمینه صنعت ساختمان فعال هستند هم موانع قانونی و هم موانع اینچنینی داریم.

    مدیرعامل شرکت سنگ سولابست با بیان اینکه با صادرات سنگ های ساختمانی می‌توانیم بین 5 میلیون تا 10 میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته باشیم، ادامه داد: ضمن توجه به بازار داخلی و توجه به ساختمان سازی داخلی تلاش داریم در حوزه ساخت و ساز از فرصت هایی که کشورهایی مثل عراق و سوریه در اختیار ما گذاشتند استفاده کنیم اما برخی قوانین خالق الساعته در حوزه صادرات به شرکت های خصوصی صدمه می زند.

    وی با بیان اینکه قبلا در نمایشگاههای صنعت ساختمان در قطر ،چین و هند شرکت کردیم گفت:صادرات سنگ ایرانی به این کشورها ادامه دارد اما کاهش تعرفه‌های صادراتی می‌تواند فرصت مناسب تری را برای دربرگیری بازار عراق و سوریه توسط شرکت های ایرانی داشته باشد.

    کسرائی فر با توضیح اینکه تلاش می‌کنیم علاوه بر قطر بازار کشورهای دیگر را هم شناسایی کنیم  و علاوه بر مشتریهای قطری و عراقی مشتریهای عمانی هم دربربگیریم، گفت: اکنون قطر به سریعترین بازار ساخت و ساز در منطقه خلیج فارس تبدیل شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو