مدیران خودروعصر اعتبار

برنامه‌ای برای ساخت واحد‌های ۲۰ تا ۳۰ متری نداریم

عصر ساختمان-وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت یازدهم و دوازدهم هیچ برنامه برای ساخت واحد‌های ۲۰ تا ۳۰ متری نداشته است.

برنامه‌ای برای ساخت واحد‌های ۲۰ تا ۳۰ متری نداریم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برگزاری چنین کنفرانس‌هایی می‌تواند زمینه ساز توسعه تکنولوژی‌های فنی در کشور شود گفت: باید با استفاده از فناوری‌های نوین و تکنولوژی‌های جدید دنیا بتوانیم کیفیت زندگی را در این بخش افزایش دهیم.

    اسلامی وزیر راه و شهرسازی گفت: باید بتوانیم با اقدامات لازم در این حوزه بهره وری را افزایش دهیم و بتوانیم کیفیت زندگی را در این حوزه افزایش دهیم.

    اسلامی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در این بخش میتواند بسیار تاثیرگذار باشد افزود: ما الگو‌هایی در نمایشگاه صنعت ساختمان مشاهده کردیم که قابلیت تحمل زلزله 5 ریشتری را دارد.

    او اظهار کرد: زلزله‌های بالای 5 ریشتر در ایران زمینه ساز تخریب بسیاری از بخش‌های شاختمان می‌شود، اما ما می‌توانیم با استفاده از تکنولوژی جدید در حوزه مصالح ساختمانی تاثیرات چنین زلزله‌هایی را کاهش دهیم.

    اسلامی وزیر راه و شهرسازی افزود: استفاده از مصالح جدید هر چه قدر گران‌تر برای ما تمام شود، اما آثار و تاثیراتی که بر عمر ساختمان می‌گذارد بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

    او با اشاره به اینکه از تکنولوژی‌های جدید در بازآفرینی شهری و در طرح اقدام ملی مسکن استفاده خواهد شد گفت: دستاورد‌هایی که شرکت‌های دانش بنیان و جوانان خلاق در این حوزه ایجاد کرده اند اثرگذاری بسیار زیادی در صنعت ساختمان خواهد داشت.

    وزیر راه و شهرسازی به بازار صادرات خدمات فنی و مهندسی هم اشاره کرد و گفت: هم اکنون سهم ما در صادرات خدمات فنی و مهندسی به یک میلیارد دلار کاهش یافته، اما باید بتوانیم با استفاده از اعتماد سازی و شناسایی بازار‌های جدید سهم خود را در بین بازار‌های جهانی افزایش دهیم.
    اسلامی درباره افزایش قیمت مسکن طبق آمار‌های اخیری که وزارت راه و شهرسازی منتشر کرده گفت: ما موتور محرک بخش عمرانی کشور را دنبال می‌کنیم و سایر مولفه‌های اقتصادی می‌تواند در این حوزه اثرگذار باشد.

    او گفت: 20 هزار میلیارد تومان دولت در بخش زیرساخت‌های عمرانی کشور هزینه کرده و بخش خصوصی نیز 80 هزار میلیارد تومان هزینه کرده.
    وزیر راه و شهرسازی گفت: بازار مسکن متاثر از تحولات گوناگون در حوزه اقتصادی است که میتواند بر قیمت‌های این بخش نیز تاثیرگذار باشد.

    درباره مذاکرات اخیر با سازمان میراث فرهنگی در باره تعیین و تکلیف ملک‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی هم گفت: طبق تفاهم نامه صورت گرفته مالکان این بافت‌ها می‌توانند اسلامی اظهار کرد: با هماهنگی کارشناسان میراث فرهنگی اقدام به نوسازی ملک‌های خود بکنند که البته این به شرط آن است که تمامی حرائم بافت‌های تاریخی رعایت شود. مالکان حق ساخت و ساز و یا برج سازی را در این مناطق ندارند.

    وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: به دنبال آن هستیم که با رعایت استاندارد‌ها بتوانیم همکاری مناسبی در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی داشته باشیم تا آن‌ها نیز بتوانند از ظرفیت‌های خدمات مهندسی ایران در این بخش استفاده کنند.

    اسلامی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران درباره ساخت واحد‌های 20 تا 30 متری گفت: هرگز سیاست دولت یازدهم و دوازدهم ساخت واحد‌های با چنین متراژ‌هایی نبوده و ما هیچوقت چنین پروژه‌هایی را در دستور کار خود قرار ندادیم.

    او بیان کرد: مالکان اگر تمایل داشته باشند می‌توانند واحد‌هایی 25 متری تا 30 متری بسازند و در آن‌ها زندگی کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار