مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس مرکز تحقیقات، راه، مسکن و شهرسازی مطرح کرد؛

نگرانی استفاده از مصالح بی کیفیت برای ساختمان‌های اقشار متوسط

عصر ساختمان- شکرچی زاده گفت: استفاده از مصالح بی کیفیت در ساخت و ساز‌های کشور به ویژه برای اقشار متوسط بسیار نگران کننده شده است.

نگرانی استفاده از مصالح بی کیفیت برای ساختمان‌های اقشار متوسط
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، دومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت ساخت امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونان مسکن و ساختمان برگزار شد.

    در این مراسم محمد شکرچی زاده رئیس مرکز تحقیقات، راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه صنعت ساخت از نظر ایجاد اشتغال و گردش مالی جزء صنایع برتر به شمار می‌رود، گفت: رشد و یا عدم رشد اقتصادی رابطه دو سویه با صنعت ساختمان دارد.

    او با اشاره به اینکه امروز با رکود اقتصادی شدیدی مواجه هستیم، افزود: در صنعت ساخت و ساز بخش خصوصی این رکود سایه انداخته و ما با کمبود بودجه عمرانی ساخت و ساز دولتی مواجه هستیم.

    شکرچی زاده بیان کرد: کمبود بودجه عمرانی باعث شده که ساخت و ساز دولتی کاهش یابد و این موضوع تأثیر بسیار زیادی در این بخش گذاشته که باعث شده صد‌ها و یا هزاران پروژه نیمه تمام عمرانی ایجاد شود.

    رئیس مرکز تحقیقات، راه، مسکن و شهرسازی اظهار کرد: اولین چالش صنعت ساختمان افزایش قیمت مصالح ساختمانی است که زمینه ساز افزایش نگرانی استفاده از مصالح بی کیفیت برای ساخت و ساز‌ها شده است.

    او گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد که مصالح بی کیفیت برای ساخت و ساز واحد‌های مسکونی اقشار متوسط رو به پایین بیشتر شود.

    شکرچی زاده با اشاره به اینکه از دیگر چالش‌های این صنعت فرار مغز‌ها در بخش نیروی انسانی متخصص در حوزه ساخت و ساز است، اظهار کرد: چالش مصرف بالای انرژی در ساختمان‌ها بسیار نگران کننده است به طوری که آمار‌ها نشان می‌دهد مصرف انرژی در ساختمان‌های کشور 2 تا 3 برابر میزان مصرف جهانی است.

    او ادامه داد: توجه نکردن به مصرف انرژی به شکاف عدالت بین نسلی منجر خواهد شد.

    شکرچی زاده با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های صنعتی سازی در حوزه ساختمان استفاده کرد، گفت: پس از ویرایش جدید مبحث 11 مقررات ملی ساختمان صنعتی سازی می‌تواند به عنوان راهکاری برای برون رفت از رکود صنعت ساختمان به شمار آید.

    رئیس مرکز تحقیقات، راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: توجه به نوسازی بافت‌های فرسوده و رفع حاشیه نشینی باید از مهمترین برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی به شمار آید.

    او در پایان تصریح کرد: به تازگی تخصیص‌های بسیار خوبی از نظر منابع مالی برای نوسازی بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شده، اما برای دستیابی به راهکار عملی آن نیاز است که اقدامات اساسی را در دستور کار خود قرار دهیم و از مصالح ساختمانی با کیفیت در این حوزه استفاده کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو