مدیران خودروعصر اعتبار

خلخال از مناطق برتر کشور در مقاوم‌سازی مسکن است

عصر ساختمان- فرماندار خلخال گفت: این شهرستان از مناطق برتر کشور در مقاوم‌سازی مسکن روستایی است.

خلخال از مناطق برتر کشور در مقاوم‌سازی مسکن است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، فریدون بابایی روز یکشنبه در همایش تجلیل از اعضای ستاد مدیریت بحران خلخال افزود: اقدامات موثری برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت در این شهرستان انجام شده است.

    او به ارائه خدمات رایگان به مجریان این طرح همراه با جذب اعتبارات تسهیلاتی سالانه مقاوم‌سازی مسکن این شهرستان اشاره کرد و گفت: از زمان اجرای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی تاکنون بیش از 6 هزار واحد مسکونی از مجموع واحدهای مسکونی روستاهای بالای 20 خانوار این شهرستان بهسازی ، نوسازی و مقاوم‌سازی شده است.

    وی اظهارداشت: همچنین از مجموع 12 هزار و 900 واحد مسکونی روستایی در 142 روستای دارای سکنه این شهرستان، بیش از 6 هزار واحد مسکونی بی‌دوام و کم‌دوام مقاوم‌سازی شده و 9 هزار واحد مسکونی نیازمند مقاوم‌سازی است.

    بابایی بیان‌کرد: صاحبان و مالکان  واحدهای مسکونی کم‌دوام و بی‌دوام روستایی با پرداخت تسهیلات پنج درصدی مقاوم‌سازی از سوی بنیاد مسکن خلخال و با نظارت مستقیم این نهاد واحدهای مسکونی خود را در مقابل حوادث قهری همچون زلزله مقاوم‌سازی کرده‌اند.
    وی افزود: با احتساب چهار درصد واحدهای مسکونی مقاوم‌سازی شده غیرتسهیلاتی بنیاد مسکن که از سوی اهالی روستاهای خلخال اجرا شده، مجموع واحدهای مسکونی مقاوم‌سازی شده در برابر زلزله به بیش از 50 درصد می‌رسد که این کار در نوع خود در سطح استان اردبیل شاخص و نمونه است.
    وی همچنین اظهارداشت: آمار ارائه شده در زمینه واحدهای مسکونی مقاوم‌سازی شده روستایی بر اساس آمار گواهی پایان کار صادر شده بوده و واحدهای مسکونی در حال اجرای طرح ، معرفی شده به بانک و یا واحدهایی که موفق به عقد قرارداد و دریافت تسهیلات بانکی شده، را شامل نمی‌شود.

    بابایی با اشاره به مقاوم‌سازی کامل 2 روستای ترازوج و مصطفی‌لو خلخال بیان‌کرد: در روستای ترازوج بخش مرکزی در سال 1396 بیش از 45 واحد مسکونی مقاوم‌سازی شد که با همت بانک‌های عامل و کارگروه مسکن شهرستان خلخال این واحدها در اختیار اهالی قرار گرفت.

    وی گفت: کار ساخت و ساز و مقاوم‌سازی در روستای مصطفی‌لو از اوایل سال‌جاری آغاز شد که کار مقاوم سازی در سطح 52 واحد مسکونی از مجموه 77 واحد مسکونی کل این روستا در حال انجام و عملیات اجرایی در سطح واحدهای باقیمانده نیز با مساعد شدن شرایط جوی منطقه اغاز وکار مقاوم سازی همه واحدهای مسکونیس موجود این روستا تا پایان سال 99 به پایان خواهد رسید .

    فرماندار خلخال افزود:با توجه به تجربه موفق اجرای طرح مقاوم‌سازی مسکن در تمام واحدهای مسکونی 2 روستای یاد شده این طرح در سال آینده در 10 روستای این شهرستان نیز که نیاز به مقاوم‌سازی کامل واحدهای مسکونی دارند، اجرا می‌شود.

    رییس ستاد مدیریت بحران خلخال گفت: علاوه بر تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت مدت‌دار به مجریان طرح‌های مقاوم‌سازی مسکن روستایی تمام خدمات آواربرداری ، نقشه‌های اجرا ، پروانه ساخت و نظارت در طول اجرای طرح بصورت رایگان از سوی بنیاد مسکن به اهالی روستاهای مجری این طرح و همچنین شهرهای زیر 10 هزار نفر ارائه می‌شود.

    وی با بیان اینکه در سال جاری سهمیه در نظر گرفته شده برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی خلخال 800 واحد است، افزود: با توجه به شناور بودن تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی تلاش می‌کنیم این تعداد به 2 هزار واحد افزایش یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو