مدیران خودروعصر اعتبار

حق مسکن کارگران معادل پول شارژ ساختمان است!

عصر ساختمان-نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با بیان اینکه حق مسکن کارگران معادل پول شارژ یک ساختمان است، گفت: اگر پایه حقوق کارگران اصلاح و ترمیم شود قدرت خرید کارگران هم تقویت می‌شود.

حق مسکن کارگران معادل پول شارژ ساختمان است!
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، سید ابوالفضل اشرف منصوری درباره ورود مجلس به موضوع دستمزد سال آینده کارگران، ‌ ابراز عقیده کرد و گفت: جامعه کارگری با هر تصمیم دولت، ‌ مجلس و نهادهای مدنی که در جهت حفظ منافع کارگر و با رضایتمندی او صورت بگیرد، موافق است و از آن استقبال می‌کند.

    تغییر قیمت کالاها روی زندگی کارگران اثرگذار است

    وی ادامه داد: در بحث افزایش نرخ بعضی اقلام و کالاها مثل بنزین باید همه جنبه‌هایش را ببینیم. تنها هزینه ایاب و ذهاب و کرایه‌ تاکسی و سواری و خودروی حمل و نقل بار یا مسافر نیست که از این مساله تاثیر بپذیرد بلکه زندگی کارگران با چنین تغییر نرخ‌هایی بالا و پایین می‌شود.

    اشرف منصوری افزود: در حال حاضر بازار خودرو لحظه‌ای است و قیمت‌ها دستخوش تغییر است. زمانی تغییر نرخ سکه و طلا را دنبال می‌کردیم، ولی اکنون دلار و بازار خودرو هم دستخوش این تغییر و تحولات و نوسانات شده است.

    این مقام ارشد کارگری با بیان اینکه حق مسکن کارگران پول شارژ ساختمان در یک مجتمع آپارتمانی است، اظهار کرد: در حال حاضر رقم کمک هزینه مسکن کارگران 100 هزار تومان است و منظور از کمک هزینه یعنی یک کارگر بتواند با این مبلغ کرایه خانه‌اش را بدهد در حالی که این رقم هیچ کمکی نمی‌کند و اگر حق مسکن یک دهه گذشته را با امروز مقایسه کنیم اختلاف بسیاری دارد.

    کارگران نمی‌توانند 20 متر جا برای خودشان بخرند

    اشرف منصوری با بیان اینکه رشد حاشیه‌نشینی و ایجاد شهرکهای اقماری به قدری است که دیگر کسی نمی‌تواند داخل تهران زندگی کند، افزود: کسانی که دنبال ساخت خانه‌های 30 متری و 40 متری هستند می‌دانند که کمترین نرخ متراژی در تهران برای یک خانه چقدر است؟ آیا کارگران می‌توانند 20 متر جا برای خودشان بخرند که این اعداد و ارقام و متراژها را عنوان می‌کنند؟

    وی در پایان تاکید کرد: پیش از آنکه به موضوع حق مسکن و بن خواربار کارگران که یک عدد محاسباتی است بپردازیم باید خالص دریافتی کارگران را اصلاح کنیم. پایه حقوق کارگران اصلاح و ترمیم شود قدرت خرید کارگران هم تقویت می‌شود.

    به گزارش ایسنا، اعضای شورای عالی کار بهمن ماه سال گذشته با افزایش 60 هزار تومانی کمک هزینه مسکن کارگران موافقت کردند و آن را از 40 هزار تومان به 100 هزار تومان افزایش دادند. ماده 73 منشور حقوق شهروندی بر ضرورت برخورداری شهروندان از مسکن ایمن و متناسب با نیاز خود و خانوار و فراهم کردن امکانات آن توسط دولت تاکید دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار