مدیران خودروعصر اعتبار

یک میلیون و ۱۱۰ هزار نفر با اوراق تسهیلات مسکن ، خانه دار شده اند

عصر ساختمان:تاکنون یک میلیون و ۱۱۰ هزار نفر از طریق خرید این اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن، خانه دار شده اند.

یک میلیون و ۱۱۰ هزار نفر با اوراق تسهیلات مسکن ، خانه دار شده اند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، دکتر محمدرضا محسنی مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) گفت : حوزه مسکن موتور متحرک در عرصه اقتصاد است و می تواند در یک دوره حدود یکساله پروژه ای تکمیل شود و حجم زیادی از صنایع را تحریک و نقش موتور متحرک را ایفا کند.

    وی افزود : بازار سرمایه هم در این فرایند می تواند نقش ویژه ای داشته باشد و تلاش می کند منابع مالی مناسب برای بخش مسکن را فراهم کند.

    محسنی افزود : نخستین بار بار اوراق رهنی بانک مسکن به حجم 300 میلیارد تومان در بورس تهران پذیره نویسی می شود که مبتنی بر وام های بانک مسکن به عنوان پشتوانه این اوراق است.

    مدیر عامل شرکت سمات گفت : زمانی که سرمایه گذار خارجی تقاضای کد معاملاتی می کند ، اگر مشکل خاصی برای سرمایه گذار وجود نداشته باشد، به طور معمول در 10 روز کد معاملاتی به اسم متقاضی حقیقی یا حقوقی خارجی صادر می شود. مجوز صدور کد معاملاتی از سازمان بورس به سمات ارسال می شود و به سرعت پس از استعلام ، کد معاملاتی صادر می شود.

    وی اظهار داشت : البته سرمایه گذاران خارجی از کانال کارگزاران هم می توانند این درخواست را ارایه دهند.

    محسنی گفت : احراز هویت از موضوع های اصلی برای شرکت سپرده گذاری است و احراز هویت از منبع معتبر بسیار مهم است تا پدیده ضد اقتصادی مانند پولشویی شکل نگیرد.

    وی افزود : هم اکنون 12 شرکت بورسی خدمات سهامداری خود را از طریق سمات ارایه می دهند.

    کمیته های فنی خوبی تشکیل شده است و امیدواریم در ماه آینده از نظر قیمت گذاری و نیز سایر عملیات،انتقال نهایی انجام شود.

    هم اکنون کارشناسان رسمی سمات و بورس کالا مذاکرات خود را آغاز کرده اند و اگر اختلافی به وجود آید، حکمیت سازمان بورس پذیرفته می شود و پیش بینی می کنم تا یک ماه آینده به نتیجه نهایی در این زمینه دست یابیم.

    محسنی درباره سود شرکت در پایان سال مالی 94 هم گفت : سود هر سهم سمات در بودجه برآوردی و مصوب بطور خالص مبلغ 320 ریال بود اما در پایان دوره به 516 ریال رسید. یکی از درخشان ترین مجموعه های مالی بازار سرمایه مجموعه سمات بوده که به عنوان امین سهامداران توانسته است با ارتقای عملکرد و کاهش هزینه ها، سود مناسبی را برای سهامداران خود به دست آورد و اولین شرکتی بود که 18 فروردین امسال صورت های مالی خود را در سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران ثبت کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار