مدیران خودروعصر اعتبار

دریافت تسهیلات بانکی برای تعاونی‌های مسکن آسان شد

عصر ساختمان:مدیرکل تعاون اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان فارس گفت: از این پس نیاز به رعایت تناسب ۲۵ درصدی تسهیلات دریافتی با سرمایه ثبتی شرکت‌های تعاونی نیست.

دریافت تسهیلات بانکی برای تعاونی‌های مسکن آسان شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایلنا، سهراب مختاری که ظهر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت: از ابلاغ مصوبه‌ای از هیات وزیران خبر داد که طی آن گره بزرگی از مشکلات شرکت‌های تعاونی مسکن برای دریافت تسهیلات باز کرده است.

    وی افزود: بر اساس مصوبه 25094 هیات وزیران در تاریخ 29/2/95  شرکت های تعاونی مسکن از شمول جزء های 3و4 بند ج تصمیم نامه شماره 84570/50582 مورخ 26 مهر 93 مستثنی شدند.

    مختاری گفت: بر اساس تصمیم نامه 26 مهرماه سال 93 بانک ها ملزم به کسب اطمینان از تامین حد اقل 25 درصد از منابع مالی پروژه‌های سرمایه گذاری از محل حقوق صاحبان سهام بودند همچنین بر اساس این تصمیم نامه شرکت‌های متقاضی وام ملزم بودند معادل 25 درصد تسهیلات مورد تقاضایشان، سرمایه ثبتی شرکت داشته باشند که در مصوبه 29 اردیبهشت 95 شرکت‌های تعاونی مسکن از رعایت این دو بند در زمان دریافت تسهیلات مستثنی شدند.

    مدیرکل  تعاون اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان فارس افزود: رعایت این دو بند برای شرکت‌های تعاونی مسکن که کارشان ساخت‌و ساز است و مبالغ بالایی را در این راه صرف می کنند بسیار مشکل ساز شده بود که خوشبختانه با مصوبه هیات وزیران این مشکل رفع شد و شرکت‌های تعاونی مسکن برای دریافت وام ملزم به رعایت آن نیستند.

    به گفته  مختاری شرکت‌های تعاونی مسکن در سال گذشته 2هزار و 622 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند که این میزان تسهیلات دریافتی متعلق به 86 شرکت تعاونی مسکن است.

    مختاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر در فارس بالغ بر 300 شرکت تعاونی مسکن فعال وجود دارد.

    مدیرکل  تعاون اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان فارس به پیشتاز بودن فارس در تشکیل شرکت تعاونی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته در فارس 478 شرکت تعاونی تشکیل شد که از این لحاظ فارس صدر نشین کشور بود.

    وی بیان کرد: تشکیل این میزان شرکت تعاونی به اندازه تشکیل شرکت تعاونی در 9 استان پایین جدول در سطح کشور است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو