مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس مرکز تحقیقات وزارت راه:

زلزله بم مهندسی کشور را مبهوت کرد

عصر ساختمان- رئیس مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه زلزله بم مهندسی کشور را مبهوت کرد و امیدوارم اینگونه اتفاقی در جایی دیگر رخ ندهد، گفت: پس از این‌ حادثه تغییرات زیادی در آیین نامه‌های ساخت و ساز انجام گرفت و از تجربیات بم استفاده های زیادی به لحاظ فنی در کشور شده است .

زلزله بم مهندسی کشور را مبهوت کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، محمد شکرچی زاده عصر پنجشنبه  در مراسم شانزدهمین سالگرد زلزله پنجم دی ماه 82 در بهشت زهرای بم افزود: بم سرمایه ارزشمند جهانی است و ریشه در تاریخ سرزمین کهن دارد سرزمین نخلستانها و مکانی که حضور در آن توفیق می خواهد.

    شکرچی زاده ادامه داد :  اراده مصمم مردم ایران،کمک های بین المللی و مردم بم کمک کردند شهر بم مستحکم تر ساخته شود.

    رئیس مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی توضیح داد: بم جزو اولین شهرهای کشور است که بیشترین درصد ساختمان اسکلت را دارد اما متاسفانه آنچه در بم کمتر مورد توجه قرار گرفته سیما و منظر شهر بم است.

    وی  تصریح کرد: ارزش بم و میراث بزرگ صرفاً به ساختمان بزرگ فلزی و بتنی نیست آنچه بم را بم می کند سیما، نخلستان ها و ارگ قدیم بم است .

    شکرچی بیان کرد: سال گذشته گزارشی درخصوص طرح جامع و طرح تفضیلی بم به وزیر دادیم که دستور دادند به عنوان طرح ویژه با محوریت مرکز تحقیقات در دستور کار قرار گیرد .

    رئیس مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: باید در جهت حفظ نخلستان ها زمین مناسب برای جمعیت در حال رشد بم تامین شود زیرا نخل را با نفر تعریف می کنند همانطور که پیشینیان ما برای شمردن نخل نفر بکار می برند و یک نخل اگر بر زمین افتاد انگار انسان بر زمین افتاده است.

    وی تاکید کرد:روز پنجم دی ماه در تقویم کشور روز ایمنی ساختمان ها و روز میثاق مهندسی کشور نام گرفت و ما از مهندسان انتظار داریم ساختمان‌های مقاوم بسازند زیرا استان کرمان گسل های مختلفی دارد و زلزله خیز است .

    زلزله پنجم دی ماه 82، به بزرگی 6/6 ریشتر که در ساعت 5:26 بامداد روز جمعه به مدت 12 ثانیه شهر بم و مناطق اطراف آن در شرق استان کرمان را لرزاند و بر اساس آمار رسمی تعداد جان باختگان این زلزله 26 هزار و 271 نفر اعلام شد اما آمارهای غیررسمی تا 50هزار کشته برای این زلزله را تخمین زد.

    شهرستان بم در فاصله 195 کیلومتری استان کرمان واقع شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار