مدیران خودروعصر اعتبار

مناسب سازی معابر مدنظر سازمان ها قرار گیرد

عصر ساختمان:معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان از همه دستگاه های اجرایی خواست تلاش کنند با مناسب سازی محیط های شهری از جمله شبکه معابر و مبلمان شهری به استقلال فکری و حقوق اجتماعی معلولان کمک کنند.

مناسب سازی معابر مدنظر سازمان ها قرار گیرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا ،امیر قادری، گفت: با وجود تاکید ضوابط و مقررات شهرسازی همچنان بسیاری از فضاهای شهری برای معلولان به صورت مستقل و بدون کمک دیگران قابل استفاده نیستند.
    وی افزود: همه افراد جامعه باید قادر باشند آزادانه و بدون خطر در محیط اطراف خود اعم از ساختمان ها و اماکن عمومی و شهری تردد کنند و از تمام حقوق اجتماعی بهره مند باشند.
    وی به ماده 2 قانون مناسب سازی معابر اشاره کرد و گفت: در این قانون همه وزارتخانه ها و دستگاه های دولتی و نهادهای انقلابی موظف شده اند طراحی، تولید و احداث ساختمان ها، اماکن و معابر عمومی را به صورتی انجام دهند که امکان دسترسی و بهره مندی از آنها برای معلولان و همه افراد عادی میسر شود.
    وی اظهار کرد: در تبصره 2 قانون به شهرداری ها این حق داده شده از ابزارهای قانونی خود برای کنترل موارد مربوط به مناسب سازی معابر از صدور پروانه و پایان کار ساختمان ها و اماکن عمومی که استانداردهای لازم را دراین ارتباط رعایت نکرده اند، خودداری نمایند.
    قادری با اشاره به اینکه این قانون با هدف مناسب سازی فضاهای عمومی برای معلولان و جانبازان در نظر گرفته شده است افزود: براساس آمارها 10 درصد از افراد جامعه را معلولان تشکیل می دهند که باید برای این افراد معابر مناسب سازی شود.
    وی اضافه کرد: بخش مهمی از افراد جامعه را معلولان جسمی و حرکتی تشکیل می دهند که با وجود محدود شدن توانایی ها شان به راحتی نمی توانند از استعدادهای خود استفاده کنند.
    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در ادامه سخنان خود از مدیران کل و روسای سازمان های دولتی استان خواست در جلسات استانی یا خود شخصا و یا معاون مربوطه شرکت کنند.
    قادری با بیان اینکه مناسب سازی معابر به اعمال مدیریت بر می گردد و اعتبارات زیادی نیاز ندارد افزود: اگرچه در برخی از ادارات و سازمان ها نیاز به اعتبار برای مناسب سازی معابر است اما بیشتر یک کار مدیریتی است که انتظار می رود مسوولان دستگاه های اجرایی مد نظر قرار دهند.
    او از سازمان بهزیستی کردستان خواست ادارات کم کار در این زمینه را از طریق رسانه ها معرفی کنند و از دستگاه های موفق در این زمینه هم تقدیر شود.
    او خواستار نظارت بر ساخت ساختمان های جدید در سطح استان شد و گفت: دفتر فنی استانداری، نظام مهندسی ساختمان و نوسازی مدارس باید بر روی پروژه های تازه ساخت نظارت جدی داشته باشند تا مقررات مربوط به مناسب سازی معابر در آن رعایت شود.
    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان همچنین بر مناسب سازی عابر بانک ها نیز تاکید کرد و خواستار پاسخگویی بانک ها در این ارتباط شد.
    قادری از مدیران دستگاه های اجرایی خواست خود را پشت کمبود اعتبارات مخفی نکنند و گفت: متاسفانه این یک اهرم و ابزار شده برای عدم اعمال مدیریت از سوی برخی از مدیران شده است.
    حدود 156هزار معلول در استان کردستان شناسایی شده که از این تعداد 30 هزار و 288 نفر زیر پوشش بهزیستی و سه هزار و 413 نفر نیز پشت نوبتی هستند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار