مدیران خودروعصر اعتبار

فروش ساختمان های شرکت فاضلاب تهران برای اجرای پروژه های فاضلاب شهری

عصر ساختمان:مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران از مزایده ۲۴ میلیارد ریال از متعلقات و دارایی های این شرکت در بخش ساختمان باهدف اجرای پروژه های فاضلاب شهری خبر داد.

فروش ساختمان های شرکت فاضلاب تهران برای اجرای پروژه های فاضلاب شهری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، علی اصغر ریاضتی، درباره برگزاری مزایده ها برای اجرای پروژه های فاضلاب تهران در سال جاری، گفت: طبق دستورالعمل آبفای کشور و استان تهران به عنوان مجمع عمومی شرکت فاضلاب تهران، افزون بر 24 میلیارد ریال از متعلقات و دارایی های شرکت در بخش ساختمان به مزایده عمومی گذاشته شد.
    وی گفت: فروش این گروه از دارایی ها در قالب مزایده عمومی که دارای مجوز فروش بودند، پرداخت هزینه های اجرای پروژه های فاضلاب شهری را امکانپذیر کرده است.
    ریاضتی ادامه داد: بخش دیگری از هزینه ها از طریق دریافت وام از بانک توسعه اسلامی تامین می شود، به گونه ای که امسال اعتبار مورد نیاز برای احداث چهار واحد تصفیه خانه غرب تهران، از این محل تامین شده است.
    به گفته وی، عملیات اجرایی تصفیه خانه های غرب تهران با مشارکت بانک توسعه اسلامی از سال آینده آغاز می شود که جمع آوری فاضلاب جمعیتی افزون بر دو میلیون و 100 هزار نفر را امکانپذیر می کند.
    مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران ادامه داد: تائیدیه تعدادی از پیمانکاران برای انجام این پروژه از بانک توسعه اسلامی دریافت شده است.
    به گفته این مسئول، هم اینک اسناد مناقصه در اختیار پیمانکاران قرار گرفته تا نسبت به ارائه مشخصات فنی و اجرایی، همچنین فهرست قیمت مورد نظر اقدام کنند.
    وی یادآورشد: مکاتبات با بانک توسعه اسلامی در هر مرحله انجام می شود تا پس از رسیدن به توافق و جمع بندی نهایی، پروسه اجرا از سوی پیمانکار آغاز شود.
    ریاضتی با اشاره به مکاتبات به عمل آمده با بانک توسعه اسلامی، ابراز امیدواری کرد که تا پایان امسال پروژه احداث چهار واحد تصفیه خانه غرب تهران به مرحله ابلاغ رسیده و در نهایت برای سال آتی عملیات اجرایی طرح آغاز شود.
    مدیر عامل شرکت فاضلاب تهران اضافه کرد: اعتبار پروژه احداث تونل فاضلاب غرب تهران که سال گذشته ابلاغ شد و هم اکنون از سوی پیمانکار در حال عملیاتی شدن است، نیز از محل وام بانک توسعه اسلامی به مبلغ حدود 140 میلیون یورو تامین شده و این تصفیه خانه برای ورود فاضلاب غرب تهران در دست احداث است.

    ** اجرای 634 کیلومتر شبکه لوله گذاری در مناطق مختلف تهران
    وی در ادامه با اشاره به قراردادهای عملیاتی این شرکت، افزود: افزون بر 61 فقره قرارداد درباره اجرای 634 کیلومتر شبکه لوله گذاری در مناطق مختلف تهران تا پایان مهرماه امسال منعقد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 69 درصد رشد نشان می دهد.
    ریاضتی افزود: پیمانکاران طرح شبکه فاضلاب از طریق مناقصه عمومی انتخاب شده اند و تاکنون رقمی افزون بر 2 هزار و 864 میلیارد ریال برای لوله گذاری به قطر 250 میلیمتر تا یک هزار و 400 میلیمتر اختصاص یافته که این مبلغ نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی معادل 69 درصد نشان می دهد.
    وی به انعقاد قراردادهای متفرقه این شرکت نیز اشاره و خاطرنشان کرد: تاکنون معادل 29 فقره قرارداد به ارزش یک هزار و 261میلیارد ریال برای خرید لوازم مورد نیاز تصفیه خانه های فعال درسطح شهر تهران و تامین نیروی انسانی منعقد شده است.
    به گزارش ایرنا، با ساخت دو تصفیه خانه در منطقه لویزان و سرخه حصار تهران، سالیانه افزون بر 77 میلیون مترمکعب پساب تولید می شود که شرکت فاضلاب تهران برای خرید تضمینی آن به مدت 25 سال مکلف است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار