مدیران خودروعصر اعتبار

موافقت رهبر انقلاب با تخصیص ۴۰هزار میلیارد برای ساماندهی وضعیت آب و فاضلاب اهواز

عصر ساختمان- رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت:پیرو نامه‌ وزیر کشور به مقام معظم رهبری، ایشان با اختصاص ۴۰ هزار میلیارد ریال جهت ساماندهی وضعیت آب و فاضلاب اهواز موافقت کردند.

موافقت رهبر انقلاب با تخصیص ۴۰هزار میلیارد برای ساماندهی وضعیت آب و فاضلاب اهواز
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور امروز در حاشیه بازدید از مناطق آبگرفته در اهواز و کارون در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیرو نامه‌ وزیر کشور به مقام معظم رهبری، ایشان با اختصاص 40 هزار میلیارد ریال جهت ساماندهی وضعیت آب و فاضلاب اهواز موافقت کردند.

    وی همچنین با بیان اینکه برای ساماندهی سیستم فاضلاب و کانال دفع آب‎های سطحی اهواز نیاز به مطالعات دقیق است، افزود: مساله فاضلاب را باید از آب‌های سطحی تفکیک کرد چرا که شبکه فاضلاب کنونی اهواز گنجایش همزمان فاضلاب و آب‌های سطحی را با یکدیگر ندارد و با یک بارندگی سبب خروج و بالازدگی فاضلاب می‌شود.

    رئیس سازمان مدیریت بحران کشور عنوان کرد: در بارندگی روز دوشنبه هفته گذشته طی سه ساعت حدود 88 میلیمتر باران در اهواز بارید و این در حالی است که بارندگی اهواز در طول سال زراعی در حدود 150میلیمتر است.

    وی افزود: براساس بازدیدهایی که در مناطق مختلف اهواز داشتم حتی یک نهر ساده برای انتقال آب‌های سطحی وجود ندارد؛ به عنوان مثال در منطقه شهرک دانشگاه اهواز که در حال حاضر آبگرفتگی موجب مشکلات بسیاری برای ساکنان آن شده هیچ گونه کانال دفع آب‌های سطحی وجود ندارد و عمده نقاط مختلف اهواز به همین گونه هستند.

    نجار بیان کرد: 17 نقطه از اهواز طی بارندگی اخیر دچار آبگرفتگی شدند که از لحظات ابتدایی بارندگی با تلاش گسترده از سوی مسؤولان اجرایی خوزستان و دستگاه‌های مربوطه و با مدیریت استاندار اقدامات مناسب صورت گرفت و 17 نقطه آبگرفته به سه نقطه کاهش یافت که یکی از این مناطق که عمده مشکلات هم آنجا رخ داد شهرک دانشگاه اهواز است.

    وی افزود: با استفاده از پمپ‎های مکنده و ماشین‌ آلات مختلف، تخلیه آب این منطقه در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود، طی 2 تا سه روز آینده این وضعیت ادامه داشته باشد.

    رئیس مدیریت بحران کشور گفت: از سال گذشته تا به الآن قریب به 100 پمپ خریداری شده که در آبگرفتگی اخیر نیز از آن‌ها استفاده شد و از شهرداری تهران نیز 70 پمپ و ماشین‌آلات به همراه نیروی انسانی به خوزستان اعزام شد که اکنون در منطقه هستند.

    وی در رابطه با جبران خسارات ناشی از بارندگی افزود: خساراتی که به مردم وارد شده جبران می‎شود و برای کسانی که لوازم خانگی‌شان دچار آسیب شده نیز تدابیری اندیشیده شده است.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار