مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران تاکید کرد:

خطر فرونشست زمین در منطقه ۱۸جدی است

عصر ساختمان- رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران با اشاره به حل مشکل آبگرفتگی با احداث کانال معلم در منطقه ۱۸ از بهره برداری تصفیه خانه فیروز بهرام در شش ماهه اول ۹۹ خبر داد.

خطر فرونشست زمین در منطقه ۱۸جدی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از مهر، مجید فراهانی، در جریان بهره برداری از کانال معلم و شروع عملیات احداث کانال مدائن منطقه 18 شهرداری تهران گفت: وظیفه ما این است که به مردم مناطق جنوبی پایتخت خدمت کنیم. باید فاصله تاریخی و قدیمی شمال و جنوب را در طول زمان کاهش دهیم.

    وی در رابطه با مشکلات این منطقه افزود: اصلی ترین مشکلات مناطق 18 فرونشست زمین، جمع آوری آب های سطح و آب آشامیدنی و سد معبر و به تبع آن ترافیک است.

    عضو شورای شهر تهران افزود: هنگام بارندگی همه آب ها به منطقه 18 سرازیر می شود چرا که منطقه ای گود است و جمع شدن آب های سطحی هنگام بارندگی از دیر باز یکی از مشکلات این منطقه بوده است. خوشبختانه با احداث کانال معلم بخشی از این مشکل حل شده است و امیدوارم مسئله آبگرفتگی از محدوده سعیدی تا انتهای منطقه را دیگر شاهد نباشیم.

    فراهانی گفت: مسئله بعدی بحث بن بست قرار گرفتن منطقه 18 است. تنها راه تردد در تهران رفتن به میدان آزادی است. از سویی جناب آقای فیاض، شهردار منطقه تلاش میکنند تا خط مترویی به قلب محدوده منطقه 18 و در کنار بیمارستان و میدان الغدیر کشیده شود و ما در شورای شهر هم از این طرح حمایت می کنیم.

    رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران افزود: مسئله آب آشامیدنی اهمیت زیادی دارد. متاسفانه منطقه 18 آلوده ترین آب آشامیدنی در سطح شهر تهران دارد. میزان نیترات آب منطقه بالا است چرا که بخشی از آب، از آب چاه تامین می شود و خوشبختانه فعالیت های زیادی دراین حوزه در شورای پنجم صورت گرفته است.

    وی ادامه داد: در تبصره سه مصوب شد که تصفیه خانه فیروز بهرام با جدیت دنبال می شود. طی جلسه ای که با آب و فاضلاب داشتیم قول داده شده است که مجموعه فیروز بهرام تا اردیبهشت ماه راه اندازی شود. اگر در شش ماه اول سال آینده این تصفیه خانه راه اندازی شود مشکل تاریخی آب منطقه هم حل خواهد شد.

    فراهانی با اشاره به بحث فرونشست افزود: برداشت آب زیر زمینی در این منطقه سبب شده منطقه 18 پر مخاطره ترین منطقه از لحاظ فرونشست باشد. وقتی آب زیر سطحی برداشت می شود، زیر زمین خالی خواهد شد و پدیده فرونشست یا همان زلزله خاموش رخ می دهد. در مناطق جنوبی 18 ترک هایی وجود دارد که حاکی از این امر است. دوستان سازمان نقشه برداری در این رابطه هشدار دادند که فکر جدی برای این مسئله انجام شود.

    عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه لازم است پروژه هایی اجرا شود تا کمبود آب های زیر سطحی جبران شود، عنوان کرد: امیدواریم مسئله مهم فرونشست را حل کنیم.

    وی در رابطه با بحث آلودگی هوا این منطقه عنوان کرد: خوشبختانه مشکل زباله سوزی در برخی مناطق چون تقی آباد حل شد. آن جا محل سوزاندن زباله بود و بخش زیادی از آلودگی هوا به دلیل سوزاندن این زباله ها بوده است. امیدواریم خلازیر هم با این روش مشکلش حل شود و از این تجربه استفاده کنند.

    فراهانی در خصوص سد معبرو با اشاره به اینکه باید خیلی از مشکلات منطقه با مشارکت حل شود گفت: در برخی نواحی این منطقه مانند شهرک ولیعصر، خیابان طالقانی و...، سد معبر صورت می گیرد که امیدوارم با مشارکت شورایاران و مردم هم این مشکل حل شود تا از این بن بست ترافیکی رها شویم.

    عضو شورای شهر تهران با تاکید بر لزوم مشارکت افزود: کارهای بزرگی در منطقه انجام شده است. مجموعه رعد الغدیر در سطح شهر تهران نمونه است و کارهای خوبی به صورت کارآفرینی برای معلولین انجام می شود و فعالیت های جدی برای این افراد انجام می دهد که در این منطقه حضور دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار