مدیران خودروعصر اعتبار

واگذاری مسکن‌های مهر فاقد متقاضی به فرهنگیان

عصر ساختمان- معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از اختصاص۲۰۰ میلیارد تومان از سوی دولت برای بهبود شرایط بیمه تکمیلی فرهنگیان در سال ۹۸ خبر داد.

واگذاری مسکن‌های مهر فاقد متقاضی به فرهنگیان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، علی الهیار ترکمن در اجلاس مدیران کل استانها که در بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد گفت: در زمینه واگذاری مسکن ویژه فرهنگیان و براساس تفاهم صورت گرفته شده 40درصد از پروژه‌های مسکن و شهرسازی می تواند در اختیار فرهنگیان قرار گیرد و زمان اجرای تفاهم نامه سه ساله است.

    وی افزود: 275 هزار نفر در سامانه مسکن ثبت نام کرده‌اند و براساس آمار موجود170هزار فرهنگی در کشور فاقد مسکن هستند.

    الهیار ترکمن تصریح کرد: از میان تمامی افرادی که در سامانه مسکن ثبت نام کرده‌اند تعداد 69هزار و 300نفر فرهنگیان بالای 20سال سابقه، 27هزار و 900نفر زوجین فرهنگی، 24هزار و 900نفر فرهنگیان بازنشسته، 16هزار و 430نفر زنان سرپرست خانوار و بیش از 136هزار نفر سایر فرهنگیان متقاضی طرح مسکن فرهنگیان هستند.

    معاون برنامه ریزی و توسعه منابع ادامه داد: برخی استانها دارای مسکن مهر فاقد متقاضی هستند که در صورت تمایل همکاران فرهنگی در اختیار آنان قرار خواهد گرفت و از400هزار واحد طرح ملی مسکن نیز همکاران واجد شرایط می توانند بهره مند شوند.

    وی گفت: در برخی از شهرها نیز با مشارکت مسکن و شهرسازی و آموزش و پرورش زمین مناسب برای ساخت در اختیار قرار خواهد گرفت. وام پرداختی برای مسکن فرهنگیان با سود 12درصد و به صورت کسر از حقوق خواهد بود.

    معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع در زمینه بیمه تکمیلی فرهنگیان گفت: امسال پرداخت خسارتها به یک و نیم ماه کاهش یافته است. قرارداد فعلی بیمه تکمیلی اول دی ماه به اتمام می‌رسد و از دی ماه 98مجددا قرارداد متمرکز با بیمه آتیه سازان حافظ و به صورت صندوقی بسته خواهد شد.

    الهیار ترکمن بیان کرد: سه معیار اصلی برای قرارداد آتی بیمه تکمیلی وارد نشدن شوک قیمتی به تعرفه ها، محدود نشدن خدمات و کیفیت بالای خدمات خواهد بود. متوسط زمان پرداخت خسارت در قرارداد جدید بیمه تکمیلی کمتر از دو هفته خواهد بود.

    به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وی در پایان گفت: امسال 200میلیارد تومان برای بیمه تکمیلی فرهنگیان اختصاص داده شده است که 100میلیارد تومان برای بدهی‌های سال گذشته و 100میلیارد تومان نیز برای نداشتن افزایش تعرفه برای امسال درنظر گرفته شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار