مدیران خودروعصر اعتبار

هاشمی مطرح کرد:

شرط موافقت با افزایش تعداد اعضای شورا

عصر ساختمان- رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر لایحه مدیریت واحد شهری اجرایی شود و ۲۳ وظیفه به مدیریت شهرداری اضافه شود، افزایش اعضای شورا به ۷۲ نفر لازم است.

شرط موافقت با افزایش تعداد اعضای شورا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از مهر، محسن هاشمی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه طرحی از سوی شورای عالی استان‌ها مبنی بر افزایش اعضای شورای شهر تهران به 72 نفر تهیه شده، آیا شورای تهران نیاز به این تعداد افزایش دارد، گفت: اگر وظایفی که باید به شوراها واگذار شود، از جمله اختیاراتی در حوزه آب، برق، پلیس، آموزش و پرورش و … این تعداد اعضا برای نظارت و تصمیم گیری کافی نیست و باید تعداد افزایش پیدا کند اما در همین میزان اختیارات به نظر می‌آید لازم نباشد به تعداد اعضای شورا افزوده شود.

    نگران بودیم حقوق‌ها را هم نتوانیم بدهیم

    وی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه فعالیت کمیته‌های تحقق درآمدها در شهرداری گفت: این کمیته‌ها فعال شده و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه پیگیری‌های لازم در خصوص فعالیت‌های این کمیته را انجام می‌دهد، به ویژه در بعد درآمدی که شاهد افزایش درآمدها در شهرداری هم بودیم آن زمان که این کمیته‌ها تشکیل شد حتی نگران این بودیم که نتوانیم حقوق کارکنان را پرداخت کنیم اما در حال حاضر حقوق‌ها پرداخت شده و فعالیت‌های عمرانی دنبال می‌شود و ما می‌خواهیم با کسب درآمد بیشتر پروژه‌های عمرانی بیشتری را فعال کنیم.

    اطلاع از طرح تشکیل استان تهران جنوبی ندارم

    رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه پیشنهاد برخی از اعضای مجلس مبنی بر طرح تشکیل استان تهران جنوبی گفت: در این خصوص نمی‌توانم اظهار نظر کنم. اطلاعاتی از این طرح به شورا ارائه نشده و چه در شورا و در چه در مجلس نمایندگانی می‌توانند متن را به عنوان طرح ارائه کنند و نیازی هم نیست این طرح را برای تایید به جایی بفرستند.

    اولین قسط صرفه جویی در سوخت پرداخت شد

    هاشمی در ادامه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه چه میزان از محل صرفه جویی در سوخت به شهرداری تهران ارائه شد، گفت: خوشبختانه اولین قسط از محل صرفه جویی در سوخت و حمایت از ناوگان حمل و نقل و عمومی (معروف به بند ق) اجرایی شده و سهم تهران یک میلیون و 600 هزار دلار است اما اینکه این قسط واریز شده یا نه اطلاع دقیقی ندارم اما سرانجام این قانون اجرایی شد.

    رئیس شورای شهر تهران همچنین اضافه کرد: در جلسه‌ای که اخیراً با معاون اول رئیس جمهور داشتیم تصمیم گرفته شده 3 هزار اتوبوس به کلان شهرها و سه هزار اتوبوس به تهران داده شود که امیدواریم این اتوبوس‌ها وارد ناوگان اتوبوسرانی شود. همچنین در این جلسه مطرح کردند تا زمانی که فاینانس مترو محقق شود مترو به شهرداری ریال پرداخت کند تا سه کارخانه واگن سازی در کشور فعال شوند، بدنه و دکوراسیون داخلی واگن‌ها ساخته شود تا زمانی که فاینانس‌ها محقق شد تجهیزات وارد و واگن‌ها تکمیل شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار