مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه و شهرسازی: ‌

بعد از ۴۰ سال نباید راه‌های روستایی کشور بدون روکش آسفالت باشد

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۴۰ سال بعد از انقلاب اسلامی نباید راه‌های روستایی بدون آسفالت باشد، گفت: ۲۰۰۰کیلومتر راه‌ روستایی در سال جاری و ۳۵۰۰ کیلومتر در سال آینده آسفالت می شود.

بعد از ۴۰ سال نباید راه‌های روستایی کشور بدون روکش آسفالت باشد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان گفت: در همین سال که تهاجم تحریمی استکبار حداکثری است، هم صادرات ما افزایش پیدا کرده و هم واردات برای بخش‌هایی که نیاز به واردات دارند، انجام شده است.

    وی با بیان اینکه واردات باید با احتساب ملاحظات اقتصادی کشور باشد، افزود: من هرگز از شرکت‌هایی که به منافع خود فکر می‌کنند، حمایت نمی‌کنم. چراکه منافع مردم برای ما اصل است. در نوسازی ناوگان حمل‌ونقل، باید ایمنی، استاندارد، رفاه راننده، بهره‌وری و کیفیت بهره‌برداری ناوگان حداکثر شود وگرنه من نذر ندارم که شرایط را برای تحصیل مال عده‌ای فراهم کنم.

    احداث 1500 کیلومتر بزرگراه تا پایان دولت

    اسلامی با بیان اینکه پروژه‌های سنواتی و متوقف شده در حوزه زیرساخت، اکنون فعال شده‌اند، گفت: یکی از این پروژه‌ها، آزادراه اصفهان-شیراز است که یکی از آزادراه‌های فاخر کشور به شمار می‌آید.

    وی ادامه داد: این آزادراه پس از بهره‌برداری مسیر را 130 کیلومتر می‌کند و باعث کاهش زمان سفر، کاهش مصرف انرژی و کاهش آلایندگی خواهد بود. ما در تلاشیم این آزادراه را تا پایان دولت به افتتاح و بهره برداری برسانیم.

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تا پایان دولت 580 کیلومتر آزادراه افتتاح می‌شود، گفت: در همین منطقه اصفهان و همجوار آن 300 کیلومتر آزادراه ملی و استانی به افتتاح خواهد رسید.

    وی ادامه داد: 4000 کیلومتر بزرگراه در این دولت ایجاد شده و تا پایان دولت حدود 1500 کیلومتر دیگر به بزرگراه‌های کشور اضافه می‌شود.

    نقاط حادثه‌خیز تا پایان سال ایمن‌سازی می‌شوند

    این عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به طرح ابرار برای بهسازی و احداث راه‌های روستایی گفت: بعد از 40 سال از عمر انقلاب اسلامی نباید راه‌های روستایی کشور بدون روکش آسفالت باشد. اکنون نهضتی به پا شده و متعهد هستیم 2000 کیلومتر از راههای روستایی را در سال جاری و 3500 کیلومتر دیگر را در سال آینده آسفالت کنیم.

    وی ادامه داد: این اقدامات پیام مشخصی دارد و آن محرومیت‌زدایی و گسترش عدالت منطقه‌ای است.

    اسلامی با اشاره به تمهیدات وزارت راه و شهرسازی برای کاهش تلفات جاده‌ای گفت: پلیس راه 251 نقطه پر حادثه را به ما اعلام کرده‌است. بخشی از این نقاط ایمن‌سازی شده و بخشی دیگر تا پایان سال ایمن‌سازی می‌شود. بخشی از این نقاط برای ایمن سازی نیاز به ایجاد تقاطع‌های غیر همسطح و تملک اراضی دارند که نیازمند هزینه هنگفتی است. اما با این وجود رفع این نقاط را تعهد کرده‌ایم.

    احداث طولانی‌ترین خط ریلی کشور دولت‌های یازدهم و دوازدهم

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به توسعه خطوط ریلی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم گفت: 1100 کیلومتر خط ریلی در این دولت به افتتاح رسیده و 5 استان به خط آهن وصل شده اند.

    وی ادامه داد: طولانی‌ترین راه آهن کشور یعنی خط چابهار-زاهدان نیز با عنایات مقام معظم رهبری و دریافت کمک از صندوق توسعه ملی در دست ساخت است که امیدواریم احداث آن تا پایان سال 1400 و یا زودتر به اتمام برسد. با احداث این خط 1100 کیلومتر دیگر به راه آهن کشور اضافه می‌شود.

    اسلامی با بیان اینکه شکایت مردم و مسافر را نمی‌توان نادیده گرفت، گفت: 385 هزار کامیون در کشور داریم که کامیون‌های فرسوده باید از این ناوگان خارج شوند.

    وی ادامه داد: استعداد مردم ما در حوزه حمل‌ونقل زیاد است و وظیفه ماست که ترانزیت کالا را در کشور توسعه دهم. اکنون صاحبان بار و فعالان حمل‌ونقل بین‌المللی از نبود شرکت‌های حمل‌ونقل بزرگ مقیاس در کشور گله‌مند هستند. اگر شرکت‌های بزرگ‌مقیاس با استانداردهای بین‌المللی در کشور وجود نداشته باشد، ایران سهم بار خود را از بازار دست می‌دهد.

    اسلامی با اشاره به اینکه باید از کوتاهی در زمینه مدیریت توسعه ترانزیت پرهیز کرد، گفت: باید شرکت‌های حمل‌ونقل بزرگ مقیاس با قدرت کار بین المللی را با همت مردم و بخش خصوصی به وجود بیاوریم.

    وی ادامه داد: در بخش ترانزیت، اکنون 10 میلیون تن بار در سال جابجا می‌کنیم که نسبت به باری که در کشور جابجا می‌شود، عدد نازلی است. حداقل سهم ما از بازار ترانزیت 50 میلیون تن است و 40 میلیون تن از این بازار سهم حمل‌ونقل زمینی است.

    اسلامی با اشاره به توسعه دیپلماسی حمل‌ونقل در کشور گفت: در کمیته‌های حمل‌ونقل با کشورهای مبدا یا مقصد ترانزیت تعاملات گسترده‌ای داشته‌ایم. تفاهم‌های بزرگی امضا کرده‌ایم و موانع بزرگی برطرف شده است. در حوزه بین‌الملل، زمینه‌سازی‌ها را انجام داده‌ایم. اکنون باید وسیله و ابزار ترانزیت فراهم شود.

    توسعه لجستیک نیازمند حمل‌ونقل بزرگ مقیاس است

    وزیر راه و شهرسازی توسعه صادرات و افزایش ترانزیت را ضرورت توسعه اقتصادی دانست و گفت: ظرفیت، حجم فعالیت و تولید ما فراتر از مصرف ماست، بنابراین باید جغرافیای مصرف را افزایش دهیم. برای این کار نیاز به برند سازی و توسعه لجستیک داریم که خود نیازمند ایجاد شرکت‌های حمل‌ونقل بزرگ‌مقیاس است.

    اسلامی با بیان اینکه تأمین مسکن و اشتغال دو وظیفه مهم حکومت است که می‌تواند رضایتمندی مردم و مقبولیت حکومت را افزایش دهد، گفت: باید با توسعه فعالیت‌های تولیدی، برند سازی و افزایش کیفیت سهم ایران را از بازار بین‌المللی افزایش داد. صادرات این تولید، نیاز به زیرساخت و شرکت‌هایی دارد که بتوانند در مقیاس بزرگ بار را جابجا کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار