مدیران خودروعصر اعتبار

انتقاد رئیس عضو شورای شهر تهران از تأخیر در اصلاح لایحه حفظ و گسترش فضای سبز

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون شلامت محیط زیست و خدمات شورای شهر تهران نسبت به تاخیر در اصلاح لایحه حفظ و گسترش فضای سبز به شورای شهر به شهردار تهران انتقاد کرد.

انتقاد رئیس عضو شورای شهر تهران از تأخیر در اصلاح لایحه حفظ و گسترش فضای سبز
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم،  زهرا صدراعظم نوری، رییس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود اظهار کرد: شورای اسلامی شهر تهران با رویکرد صیانت از فضای سبز و باغات شهر تهران و جلوگیری از تخریب فضای سبز، عوارض قطع درختان را در سال 1397 بازنگری کرد و با توجه به اینکه عوارض حفظ و گسترش فضای سبز صرفا بر مبنای حداقل‌ترین شاخـــص‌ها تعیین می‌شد، ارزش اکولوژیک درختان در محاسبات دخالتی نداشـــته است.

    وی ادامه داد: گونه‌های مختلف گیاهی و نوع بازپروری درختان و سایر عوامل نیز باید در تعیین این عوارض داده می‌شد. به جهت فقدان پشتوانه مطالعاتی، شورای شهر تعیین عوارض در سال 1398 به بازنگری طبق تبصره یازدهم (11) الحاقی این مصوبه مقرر شد: شهرداری تهران، سازمان بوستان‌ها و فضای سبز موظف است حفظ و گسترش فضای سبز و محل واقع شدن درختان، تعیین ضریب در شهر تهران برای اجرا در سال 1399 شهر تهران ارسال کند.

    نوری تاکید کرد: اما با گذشت نزدیک به 6 ماه از اتمام مهلت مقرر تاکنون و علی رغم پیگیری‌های مکرر کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری طی نامه‌های شماره 20928/160 به تاریخ 28 مهر 98 و شماره 16830/160 به تاریخ 23 شهریور 98 لایحه مذکور به شورای شهر تهران ارسال نشده و مطالعه موثری نیز تاکنون صورت نگرفته است.

    رئیس کمیسیون سلامت با بیان اینکه مطابق تبصره یکم ماده 50 قانون مالیات بر ارزش افزوده، کلیه مبالغ عوارضی تا پیش از 15 بهمن هر سال جهت اجرا در سال بعد به تصویب شوراهای اسلامی شهر برسد،گفت: از این رو به مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران تذکر می‌دهم مطالعات پشتیبان را با فوریت به شورا ارایه دهد و سازمان بوستان‌ها نسبت به ارسال لایحه عوارض موصوف اقدام کند.

    زهرا نژادبهرام در جریان برگزاری جلسه امروز شورای شهر تهران نسبت به تاخیر در ارائه لایحه برنامه عملیاتی تحقق زیست شبانه، به شهردار تهران تذکر داد.

    وی گفت: همانگونه که مستحضر هستید طرح «الزام شهرداری تهران به برنامه‌ریزی و انجام اقدامات لازم برای بسترسازی تحقق زیست شبانه در چشم انداز 1404» مورخ 16 بهمن 97 در صحن شورا مصوب شد و طبق ماده واحده مصوبه مذکور، مقرر شد شهرداری تهران لایحه برنامه عملیاتی برنامه‌ریزی و انجام اقدامات لازم برای بسترسازی تحقق زیست شبانه در چشم انداز 1402» را ظرف مدت 3 ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این مصوبه به شورای شهر تهران ارسال کند.

    نژاد بهرام با بیان اینکه طبق آخرین پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص اقدامات انجام شده، مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با همکاری معاونت هماهنگی امور مناطق، معاونت شهرسازی و معماری و معاونت فرهنگی اجتماعی با برگزاری جلسات کارشناسی و احصاء نقطه نظرات سایر حوزه های مرتبط، نسخه نهایی لایحه تحت عنوان « برنامه عملیاتی تحقق شهر بیدار در تهران را تهیه و تنظیم کرده گفت: علیرغم گذشت نزدیک به 2 ماه از زمان نهایی شدن لایحه فوق‌الذکر و منقضی شدن مهلت مصوب در مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، کماکان این لایحه به صورت رسمی و با امضاء شهردار محترم تهران به شورا ارسال نشده است، انتظار می‌رود شهردار تهران دستورات لازم مبنی بر تسریع در ارسال لایحه به شورای اسلامی شهر تهران را صادر کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار