مدیران خودروعصر اعتبار

بیش از ۱۲ هزار نفر در طرح مسکن ملی ثبت‌نام کردند

عصر ساختمان- معاون مسکن و بازآفرینی شهری خراسان رضوی اعلام کرد که در شهرهای گلبهار و بینالود ثبت نام طرح مسکن ملی به اندازه تکمیل ظرفیت انجام شد.

بیش از ۱۲ هزار نفر در طرح مسکن ملی ثبت‌نام کردند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، رضا نوروزی در خصوص آمار و ارقام مربوط به ثبت نام مسکن ملی در استان خراسان رضوی اظهار کرد: ظرفیت ثبت نام مسکن ملی در شهرهایی باجمعیت زیر 100هزار نفر، 5هزار و 630 نفر و در گلبهار حدود 6 هزار نفر و در بینالود حدود هزار نفر بود .

    وی اضافه کرد: از این تعداد، در شهرهای گلبهار و بینالود به تعداد ظرفیت ثبت نام انجام شده و از 12هزار و 238 نفر ظرفیت کل، 11هزار و 296 نفر در این استان ثبت نام کرده‌اند.

    معاون مسکن و بازآفرینی شهری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تعداد باقیمانده، بیشتر مربوط به شهرهای کوچک که متقاضی کمتری دارند بوده که در مراحل بعدی مجددا امکان ثبت نام در این شهرها وجود دارد.

    نوروزی در ارتباط با کاهش فروش و رکود در بازار مسکن بیان کرد: مسکن چند ماهی است که در رکودی نسبت به شش ماهه قبل قرار دارد و از طرفی، افزایش قیمت مصالح و مزد کارگران با توجه به افزایش قیمت بنزین وجود دارد؛ یعنی با یک رکود تورمی مواجه بوده‌ایم و بدون اینکه قیمت مسکن کاهش یابد، خریدار متقاضی خرید نیست.

    وی  در خصوص تاثیر افزایش قیمت بنزین بر بازار مسکن عنوان کرد: قیمت بنزین تنها در بحث حمل و نقل مصالح ساختمانی تاثیر نگذاشته است، برای مثال، قیمت آهن نیز پس از گرانی بنزین با 30 درصد افزایش قیمت مواجه شده و در خصوص مصالحی چون کاشی و سرامیک و یا وسایل الکترونیکی نیز شاهد افزایش قیمت بوده‌ایم.

    معاون مسکن و بازآفرینی شهری خراسان رضوی با بیان اینکه حداقل در چندماه آینده به دلیل وجود رکود، افزایش قیمت در مسکن نخواهیم داشت، تصریح کرد: در خصوص نرخ اجاره مسکن، موضوعی مطرح شد که در قراردادهایی که مجدد صادر می‌شود، افزایش قیمت به صورت 10 درصد صورت بگیرد، اما به دلیل اینکه به صورت دستورالعمل ابلاغ نشده است، برخورد قانونی با کسانی که افزایش قیمتی بیشتر از حد گفته شده را اعمال می‌کنند، امکان پذیر نیست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو