مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

برای قطعات جدید آزادراه تهران-شمال برنامه داریم

عصر ساختمان-معاون وزیر راه و شهر سازی اعلام کرد: برای ادامه ساخت و بهره‌برداری از قطعات دیگر آزادراه تهران-شمال برنامه داریم اما برای چگونگی تامین مالی اینگونه پروژه‌ها نگاه‌ها در حال تغییر است چرا که باید در کنار آزادراه به فکر دیگر پروژه‌های عمرانی و زیرساختی ملی باشیم.

برای قطعات جدید آزادراه تهران-شمال برنامه داریم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، شهرام آدم نژاد در حاشیه برگزاری نمایشگاه حمل ونقل، لجستیک و صنایع وابسته در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا برای تکمیل و ساخت آزادراه تهران-شمال برنامه‌ای دارید یا اینکه با توجه به هزینه‌های بالا ترجیح می‌دهید دیگر پروژه‌های خود را انجام دهید؟ گفت: وزارت راه و شهرسازی برای ساخت قطعات 2 و 3 آزادراه تهران-شمال برنامه دارد اما چگونکی تامین مالی آن فعلا مشخص نیست چرا که به عنوان مثال اگر تمرکز خود را روی این آزادراه بگذاریم و بخواهیم مانند گذشته از محل بودجه عمومی وزارتخانه آن را ادامه دهیم از دیگر پروژه‌ها ممکن است بمانیم و بنابراین درباره نحوه تامین منابع مورد نیاز آن در حال هم اندیشی و تصمیم‌گیری هستیم.

    وی افزود: در حوزه دیپلماسی حمل و نقل یک سری کارها آغاز شده است که اولین آن این بوده با هر کشور ارتباط حمل و نقل کتابچه از راهبرد ارتباطات با کشور مذکور تهیه شده است. هم اکنون این کار برای 27 کشور که با آنها ارتباطات زیادی داشتیم، انجام شده است.

    مصرف گازوئیل حمل‌و نقلی 25 درصد بیشتر از نیاز

    معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حوزه سوخت نیز می‌توان گفت که گازوئیل سوخت عمده مصرفی حمل و نقل جاده‌ای درون‌شهری، برون شهری ریلی، بار و مسافر است که پس از سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین،   تغییرات چندانی در حوزه قیمت داده نشد. میزان مصرف روزانه حمل ونقل درون شهری، برون شهری و راه آهن 50 میلیون لیتر اعلام است که البته در شرایط درست باید روزانه 40 میلیون لیتر مصرف شود و  در این راستا نظام توزیع کشور باید اصلاح شود،   ناوگان موجود با ظرفیت کامل باید تردد کند و  سیستم موتوری وسایل نقلیه خوب باشد.

    آدم نژاد با بیان اینکه اتفاقات و پارامترهای دیگری روی میزان مصرف سوخت به ویژه گازوئیل در حوزه حمل‌ونقل اثر گذار است، اعلام کرد: هم اکنون در حال تدوین راهبردی برای کاهش 10 میلیون لیتری مصرف گازوئیل هستیم و در ستاد سوخت جلساتی در این باره برگزار شده است.

    وی با اشاره به تدوین لایحه بودجه سال آینده وزارت راه بر اساس طرح جامع حمل و نقل گفت: سعی می کنیم تمام مسافران حداقل های حقوق مسافر را بدانند البته برخی مواقع باید حقوق مسافر را اصلاح کنیم و بخشی از حقوق مسافر مبتنی بر حقوق واقعی آن‌ها نیست.

    معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به میزان ترانزیت در ایران و پتانسیل‌های موجود در این زمینه گفت: با وجود همه ظرفیت‌های حمل و نقلی در همه بخش‌ها، میزان ترانزیت 12 میلیون تن در سال است اما پتانسیل افزایش این عدد تا 30 میلیون تن با همین زیر ساخت‌های مجود را داری. بنابراین دلیلی ندارد که به میزان ترانزیت کنونی راضی باشیم.

    آدم‌نژاد ادامه داد: نباید از ظرفیت‌های ترانزیتی کشور با همین زیرساخت‌هایی که وجود دارد بگذریم چرا که پول راحتی از محل ترانزیت وارد کشور می‌شود و قرار نیست برای ورود این سرمایه به کشور عملیات زیرساختی خاصی انجام دهیم و با همین زیرساخت‌های موجود می‌توان درآمدهای ترانزیتی را افزایش داد.

    وی با باین اینکه برای ترانزیت در کریدور شرق-غرب (افغانستان-ایران-ترکیه) سازمان راهداری سرمایه‌گذاری مناسبی کرده است، گفت: به نظر می‌رسد با وجود صحبت‌ها و تاکیدات بسیاری که صورت می‌گیرد و آنطور که باید به کریدور شمال-جنوب توجه نکرده‌ایم چرا که اگر اینگونه بود تا کنون باید حلقه مفقوده رشت-آستارا را آماده می‌کردیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار