مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

آسفالت روزانه ۲۰ کیلومتر راه روستایی در قالب اقدام ملی

عصر ساختمان-اسلامی گفت: بازسازی راه‌های روستایی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم به طوری که روزانه ۲۰ کیلومتر راه آسفالت می‌شود.

آسفالت روزانه ۲۰ کیلومتر راه روستایی در قالب اقدام ملی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رانندگان کامیون در 26 آذر به دستور امام خمینی (ره) لبیک گفتند و حرکت تاریخی‌ای را در آن دوران به نمایش گذاشتند به همین مناسبت هفته‌ای به نام هفته حمل و نقل در نظر گرفته شده است.

    او با اشاره به اینکه فرصت نمایشگاه، فرصتی برای ایجاد گفتگو، تعامل و مرور بر تجربیات بخش‌های مختلف حمل و نقلی است گفت: ارزیابی عملکرد و تصویرسازی برای آینده مطلوب‌تر است و فرصتی را برای تمامی بخش‌های حمل و نقلی ایجاد می‌کند.

    وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: این نمایشگاه فرصتی است برای تجدید میثاق تمامی شرکت‌های حمل و نقلی برای همدلی و همکاری جهت توسعه و پیشرفت کشور است و باید این فرصت را مغتنم شمرد.

    اسلامی افزود: در تعامل، ملاقات و بازدید‌هایی که در حاشیه این نمایشگاه انجام می‌شود باید سنگ بنای حرکتی نو را بگذاریم و از پرتو خدمت بتوانیم تحرک بیشتری را در حوزه حمل و نقل و صنایع وابسته ایجاد کنیم.

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی شامل دو بخش از جمله راه و شهرسازی و مسکن و ساختمان است، گفت: ما با همین فرصت‌هایی که در این دو بخش ایجاد می‌شود باید سعی کنیم از رکود خارج شویم و برای رونق اقتصادی فرصت‌های بیشتری را پایه‌گذاری کنیم.

    او با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون دستاورد‌های بسیار بزرگی را توانسته‌ایم به دست بیاوریم افزود: بسیاری از عوامل و موانعی که در حوزه‌های مختلف وجود داشت را توانستیم در کمیسیون‌های مختلف برطرف کنیم و در حوزه رونق اقتصادی هم با کشور‌های همسایه تفاهم‌نامه‌های بسیار زیادی را امضاء کرده‌ایم به طوری که دیگر هیچ مانع و مشکلی در حوزه‌های حمل و نقلی در بین کشور‌های همسایه وجود ندارد و مسیر‌های ترانزیتی را در بین بخش‌های مختلف توانسته‌ایم ایجاد کنیم.

    اسلامی اظهار کرد: در حوزه راه آهن ما عضو اتحادیه بین‌المللی راه آهن شدیم و با توجه به موقعیتی که در این بخش به دست آوردیم تفاهم‌نامه‌های چهار جانبه و پنج جانبه‌ای را بین کشور‌های مختلف منعقد کرده‌ایم و برای اولین بار هم در مسیر شرق به سمت کشور چین توانستیم قطار‌های باری‌ای را راه‌اندازی کنیم و مسیر ریلی ایران به سمت ترکیه هم مجدداً بازگشایی شده است.

    وزیر راه و شهرسازی افزود: با استفاده از این فرصت‌های مختلف در حوزه ریلی و با ایجاد تعرفه‌های یکسان حجم بار ترانزیتی ما نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.

    او افزود: در حوزه دریایی، لجستیک، در بحث مدیریت و در حوزه هواشناسی هم توانسته‌ایم فرصت‌های دیپلماسی، بین‌المللی و ظرفیت‌سازی‌های مختلفی را ایجاد کنیم.

    اسلامی به سرمایه گذاری و شدت بخشیدن به سرعت ساخت پروژه‌های زیرساختی هم اشاره کرد و گفت: به رغم آن که منابع ما محدود بوده است، اما با تمرکز بخشیدن به این بخش‌ها و با ایجاد یک نظام مدیریتی و توزیع منابع مناسب توانسته‌ایم با حداکثر تلاش بهترین بهره‌وری را داشته باشیم.

    وزیر راه و شهرسازی افزود: در سال‌های گذشته تمرکز بیشتر و بهتری را در پروژه‌های زیرساختی داشتیم و با یاری خداوند تا پایان دولت دوازدهم 2 هزار کیلومتر راه را بهره‌برداری خواهیم کرد و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای افزایش رفاه و معیشت بیشتر روستاییان از 3 ماه گذشته متعهد به تکمیل تمامی راه‌های روستایی شده است.

    او گفت: توسعه راه‌های روستایی به عنوان یک اقدام ملی در نظر گرفته شده است و تا پایان سال روزانه 20 کیلومتر راه روستایی آسفالت می‌شود و ما سعی خواهیم کرد جهت محرومیت زدایی در بخش‌های روستایی تا پایان سال 99 این اقدام را ادامه دهیم.

    اسلامی افزود: در بهسازی و نوسازی راه‌ها هم با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا حرکت‌های مختلفی را در جهت کاهش نقاط حادثه خیز انجام خواهیم داد.

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مسیر چابهار یکی از محور‌های پر حادثه کشور قلمداد می‌شد، گفت: در سال‌های گذشته حداکثر روزانه 800 تن بار جابجا می‌شد که تا 2 سال گذشته این میزان بار به یک میلیون و 450 هزار تن افزایش یافت و با این میزان جابجایی حجم بار میزان تصادفات در طول سال 430 فقره بود که باعث کشته شدن 90 نفر می‌شد، اما هم‌اکنون میزان جابجایی‌های بار به 2 میلیون و 570 هزار تن رسیده و تلفات جاده‌ای هم از 430 به 403 فقره کاهش یافته است و میزان تلفات هم به 89 نفر رسیده است.

    او افزود: برای اصلاح زیرسازی‌های چابهار اقدامات بسیار زیادی در نظر گرفته شده و تسهیلات مختلفی هم برای این حوزه پرداخت شده است و توجه به پس‌کرانه‌ها و افزایش کسب و کار و فعالیت‌های مختلف در این حوزه هم در اولویت قرار گرفته است.

    اسلامی اظهار کرد: راه آهن چابهار به زاهدان هم امروز با توان منابع داخلی در دستور کار قرار گرفته است و امیدواریم تا سال 1400 بتوانیم این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

    وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: توسعه به ناوگان‌های بخش‌های مختلف در دستور کار قرار گرفته است و امیدواریم با زنده سازی صنعت و هماهنگی با بخش‌های مختلف نظام پولی و بانکی بتوانیم نوسازی ناوگان‌های جاده‌ای از جمله اتوبوس و کامیون را سرعت ببخشیم.

    او تاکید کرد: ما هم اکنون شاهد کیفی سازی ناوگان هستیم و برای افزایش کیفیت و پیشرفت پروژه‌ها در حوزه حمل و نقل و رونق تولید اقد امات لازم را در دستور کار خود قرار خواهیم داد.

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه برای نوسازی وناوگان ریلی کشور در بودجه سال 98، 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گفته‌ایم، گفت: برای نوسازی ناوگان ریلی با 16 شرکت حمل و نقلی جهت ساخت لوکوموتیو ناوگان باری و مسافری هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و ثبت سفارش هم انجام شده و  امیدواریم نوسازی این ناوگان گشایشی در تولید و صنایع ریلی کشور باشد و ما شاهد یک تحرک در تولید و صنعت حمل و نقل ریلی باشیم.

    اسلامی با بیان اینکه در حوزه شناور‌های مسافری و گردشگری هم در سواحل جنوبی و شمالید کشور هم اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده اتیم گفت: مردم باید بتوانند از فرصت‌های دریایی و گردشگری در ایام نوروز استفاده کنند.

    او به هوشمند سازی و لجستیک هم اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه یکی از فرصت‌های مهم جهت توجه به لجستیک و هوشمند سازی است و توجه به این شکل اقتصادی و دادن اطمینان به بازرگانان و تجار می‌تواند اهمیت لجستیک را در این بخش افزایش دهد.

    وزیر راه و شهرسازی افزود: توجه ناوگان به حوزه لجستیک می‌تواند بخش موثری در جهت توسعه ناوگان‌های مختلف حمل و نقلی باشد.

    اسلامی به حوزه فرودگاه‌ها و ناوبری کشور هم اشاره کرد و گفت: فرودگاه‌ها جزء حلقه‌های مفقوده در حوزه حمل و نقلی به شمار می‌روند، اما ما سعی کرده‌ایم با سرمایه گذاری جدید به ویژه در فرودگاه امام خمینی بتوانیم این نظام حمل و نقلی را توسعه بخشیم.

    او اظهار کرد: فرودگاه‌ها به عنوان مهم‌ترین مرکز حمل و نقلی کشور باید چند هاب جدید به آن اضافه شود تا از تهران محوری این بخش خارج شویم.

    وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: تمامی این اقدامات زیر سایه تحریم‌ها انجام شده و باید بتوانیم با وحدت یک‌پارچگی و تعامل با یکدیگر قدرت حمل و نقلی و لجستیکی را جهت توسعه اقتصادی کشور افزایش دهیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار