مدیران خودروعصر اعتبار

رییس سازمان پسماند شهرداری تهران:

علت کاهش زباله تهران چیست؟

عصر ساختمان- رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: به لحاظ برنامه‌های زیرساختی که به نظرم اصولی‌تر و اصلی‌تر هستند؛ در بخش مخازن، انتقال و ماشین‌آلات عقب‌افتادگی زیادی وجود دارد.

علت کاهش زباله تهران چیست؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از اقتصادآنلاین، صدرالدین علیپور در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه میزان عقب‌ماندگی عملکرد این سازمان از سال اول برنامه پنج‌ساله سوم چه میزان است گفت: در مورد میزان اقدامات پسماند در هشت ماهه اول سال 1398 نمی‌توانم به صورت کمی و کیفی رقم بگویم اما در قالب طرح کاپ تلاش کردیم که میزان زباله‌های حجیم را به زیر هزار تن کاهش دهیم.

    او ادامه داد: یکی از علت‌های این کاهش این بود که با پیمانکارانی همکاران کردیم که مستقیما لاستیک‌ها را جمع آوری می‌کنند و به آراد کوه نمی‌برند. یا برای جمع‌آوری شیشه‌ها چندین فراخوان دادیم و پیمانکارانی پای کار آمده‌اند که به ساختمان‌های در حال تخریب رفته و شیشه‌هایشان را جمع‌آوری و به فروش می‌رسانند.  این قبیل فعالیت‌ها حجم کار را کاهش داده است.

    علیپور با بیان اینکه در مناطق دستگاه‌هایی داریم که سرشاخه‌ها را خرد و به خاک اره تبدیل می‌کند و در ساختن نوپان و mdf استفاده می‌شود، اضافه کرد: سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران پای کار آمده و در پنج شش نقطه این کار را می‌کند تا سرشاخه‌ها به آراد کوه نرود.

    او اضافه کرد: با همین شیوه توانستیم حدود 800 تن پسماند را کاهش دهیم. یک زمانی آمار پسماندمان بالای 7  هزار و 500 تن بود که به آرادکوه می‌رفت اما اکنون به حدود 5هزار و 400 تن رسیده است. تنها معیارمان کاهش پسماند است تا بفهمیم موفق شدیم یا نه. در حال حاضر این کاهش را داریم.

    رییس سازمان پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه به لحاظ برنامه های زیرساختی که به نظرم اصولی‌تر و اصلی‌تر هستند؛ در فرمت مخازن،  انتقال و  ماشین‌آلات ما عقب افتادگی زیادی وجود دارد، گفت: اگر این برنامه ها را در تمام مناطق انجام دهیم می‌توانم به شما قول بدهم این دوره حوزه مدیریت پسماند یک تحول جدی را تجربه خواهد کرد و به عنوان یک عملکرد خوب دوره مدیریت شهری نام برده خواهد شد.

    وی در پایان تاکید کرد: در برنامه پنج ساله سوم بیشتر موضوع کاهش پسماند با محوریت کم کردن زباله‌های حجیم و استحصال انرژی بود. پروژه استحصال انرژی به دلیل این که نیاز به حضور شرکت‌های خارجی بود اما  از تحریم‌ها متاثر شده به نتیجه نرسیده است؛ ولی بر روی مابقی موضوعات که مباحث مربوط به تفکیک است در درجه اول منوط به ایجاد زیرساخت است؛ یعنی می توانیم آموزش بدهیم و می‌دهیم ولی تا زمانی که شکل مخازن و فرمتشان را کامل تغییر ندهیم توفیقمان زیاد نخواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار