مدیران خودروعصر اعتبار

وضعیت نامساعد ایمنی ساختمان‌ها در مدارس انگلیس

عصر ساختمان-بر اساس تحقیق جدیدی که توسط روزنامه گاردین انجام گرفته از هر پنج مدرسه در انگلیس یک مدرسه نیاز به تعمیرات فوری داشته و هشدارهایی مبنی بر خطر احتمالیِ فرو ریختن ساختمان آن‌ها بر سر معلمان و دانش‌آموزان صادر شده است.

وضعیت نامساعد ایمنی ساختمان‌ها در مدارس انگلیس
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، طبق بررسی‌های کارشناسان حدود 4000 مدرسه در سراسر انگلیس نیاز به بازسازی فوری داشته و بسیاری از دیگر مدارس نیز فاقد چارچوب‌های مورد نیاز قانون از جمله گواهی آزمایش الکترونیکی، ارزیابی خطر آتش‌سوزی یا برنامه‌های مدیریت آزبست هستند.

    بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده از طریق برنامه دولت برای ارزیابی وضعیت املاک مدارس انگلیس، 17 درصد از مدارس این کشور معادل 3731 مدرسه دارای بخش‌هایی مانند سقف، دیوار یا پنجره هستند که نیاز به تعویض یا تعمیر فوری دارند.

    از 21 هزار و 796 مدرسه‌ای که اطلاعات آن‌ها منتشر شده، 1313 مورد آن‌ها در بدترین وضع ممکن بوده و خطر تخریب قریب الوقوع برای یکی از بخش‌های آن‌ها وجود دارد. 705 مدرسه دیگر نیز در همین وضعیت قرار داشته و بیش از دو بخش آن‌ها در معرض این خطر بوده و هم‌چنین 69 مدرسه دیگر دارای بیش از 10 بخشِ در معرض این خطر هستند.

    بررسی‌ها حاکی از آن است که 14 درصد از مدارس معادل 2939 مدرسه فاقد برنامه مدیریت آزبست، 13 درصد معادل 2717 مدرسه فاقد ارزیابی خطر آتش سوزی ، 11 درصد از مدارس معادل 2215 مدرسه فاقد گزارش آزمایش ایمنی گاز و 10 درصد از مدارس معادل 2098 مدرسه فاقد گواهی آزمایش الکترونیکی هستند.

    این انتقادها در حالی به مدارس وارد شده که سال‌هاست بودجه مدارس کاهش یافته و مدیران آن‌ها برای تامین ایمنی دانش‌آموزان و ساختمان مدرسه‌ها با مشکلات زیادی مواجه‌اند.

    معلمان در سراسر انگلیس ضمن انتقاد به وضعیت اسفناک مدارس نسبت به نبود سیستم‌های گرمایشی مناسب برای کلاس‌ها و نم کشیدن دیوارها و هجوم حشرات و جانوران موذی به فضای مدارس اعتراض داشته‌اند. بسیاری از معلمان نیز با توجه به اختصاص نیافتن بودجه کافی به مدارس، خود اقدام به رفع مشکلات و بازسازی مدارس کرده‌اند.

    حزب کارگر انگلیس تعهد داده تا مبلغ هفت میلیارد پوند برای تعمیرات و بازسازی ساختمان‌های مدرسه در انگلیس هزینه کند. حزب محافظه‌کار انگلیس در سال 2010 میلادی و پس از رسیدن به منصب، برنامه 55 میلیارد پوندی برای بازسازی تمامی مدارس این کشور را که از سوی حزب کارگر برنامه‌ریزی شده بود، کنار زد. تا سال 2017 میلادی، اداره حسابرسی ملی انگلیس (NAO) هشدار داد که با توجه به ساخت حدود 40 درصد از املاک مدارس بین سال‌های 1945 و 1976 میلادی، وضعیت مدارس رو به وخامت بوده و مرمت و نوسازی عمده آن‌ها در ضرورت قرار گرفته است.

    به نوشته روزنامه گاردین، برآوردهای اداره حسابرسی ملی انگلیس حاکی از آن است که بازسازی تمام مدارس انگلیس تا یک حد رضایت‌بخش، 6.7 میلیارد پوند هزینه دارد و این مبلغ طی پنج سال آینده و تا 21-2020 میلادی دو برابر خواهد شد.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار