مدیران خودروعصر اعتبار

شهردار منطقه ۱۲ تهران؛

پلاسکو نیازمند تاییدیه سازمان نظام مهندسی و آتش‌نشانی است

عصر ساختمان- ایرنا شهردار منطقه ۱۲ تهران با بیان اینکه ساخت پلاسکو جدید در گرو تایید نقشه از سوی سازمان نظام مهندسی و آتش نشانی است گفت: با رفع ایرادات نقشه ساختمان پلاسکو این طرح اجرایی خواهد شد.

پلاسکو نیازمند تاییدیه سازمان نظام مهندسی و آتش‌نشانی است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، علی محمد سعادتی با اشاره به اینکه ساختمان جدید پلاسکو قانونی ساخته خواهد شد، اظهار داشت: در این خصوص بنیاد مستضعفان (مالک)، استانداری تهران، شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری دست به دست هم داده تا فرآیند این طرح اجرایی شود.

    وی اضافه کرد: با پشت سر گذاشتن سیرمراحل قانونی، بنای جدید ساختمان با حداقل وقفه ادامه خواهد یافت.

    شهردار منطقه 12 تهران در پاسخ به خبرنگار ایرنا در خصوص موضوع اصلی پلاسکو و پرداخت نشدن بدهی مالی به شهرداری گفت: به هیچ عنوان موضوع مالی مطرح نبوده بلکه انتظار داشته‌ایم تا نقشه ساختمان به صورت کامل تهیه و به تایید سازمان نظام مهندسی و آتش نشانی برسد.

    سعادتی تصریح کرد: چند روز گذشته نقشه های ساختمان پلاسکو به دست ما رسید و آنها را به سازمان نظام مهندسی و آتش نشانی ارجاع دادیم.

    به گفته وی اجرای طرح مزبور پس از بررسی، رفع اشکالات و اصلاحات اساسی از سوی این نهادها (نظام مهندسی و آتش نشانی) صورت خواهد گرفت.

    ساختمان پلاسکو، ساختمانی تجاری در منطقه 12 تهران با 17 طبقه و اسکلت فلزی در سال 1341 افتتاح شد و یکی از مهم‌ترین مراکز تولید و فروش پوشاک در تهران بود.

    این ساختمان در روز پنج‌شنبه 30 دیماه 1395 پس از 54 سال از زمان ساخت بر اثر آتش‌سوزی فرو ریخت و 560 واحد تجاری در آن تخریب شد.

    پلاسکو درحالی بعد از 3٫5 ساعت سوختن، فروریخت که هنوز تعداد زیادی آتش‌نشان در حال مهار آتش‌سوزی، در بیرون و داخل ساختمان بودند.

    ساختمان پلاسکو با ارتفاع 42 متر در زمان اتمام ساخت در سال 1341 بلندترین ساختمان تهران بود و در کنار ساختمان آلومینیوم از اولین آسمان‌خراش‌های تهران شمرده می‌شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار