مدیران خودروعصر اعتبار

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

۴۰۰ هزار خانه در قالب طرح ملی مسکن احداث می‌شود

عصر ساختمان- معاون امور شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: برنامه دولت در سال ۹۸ در قالب طرح اقدام ملی مسکن، ایجاد ۴۰۰ هزار واحد مسکونی است.

۴۰۰ هزار خانه در قالب طرح ملی مسکن احداث می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، جواد حق شناس روز سه‌شنبه در سفر به شهرستان دامغان استان سمنان افزود: طرح اقدام ملی مسکن شامل شهرهای جدید، بازآفرینی بافت های شهری و مسکن عادی در شهرهای کشور است.

    وی ادامه داد: سهم بنیاد مسکن از طرح اقدام ملی 100 هزار واحد در شهرهای زیر 100 هزار نفر و 38 هزار واحد در شهرهای بالای 100 هزار نفر است.
    حق شناس، به نحوه ثبت نام متقاضیان در این طرح ملی اشاره کرد و اظهار داشت: سایت ثبت نام برای هر استان در یک بازه تا پایان آذر باز می‌شود که متقاضیان می‌توانند برای ثبت نام اقدام کنند که سامانه استان سمنان نیز از صبح امروز کار خود را آغاز کرد.
    وی اضافه کرد: تاکنون کار ثبت نام در هشت استان کشور آغاز شده است و استقبال مردم نیز عالی و مطلوب بوده است، به گونه ای که در بعضی از شهرها در کمتر از یک ساعت، سامانه به اندازه ظرفیت پیش بینی شده تکمیل شد.
    حق شناس، به نحوه پرداخت تسهیلات اشاره کرد و گفت: برای هر واحدمسکونی یک میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است که مدت طرح و زمان بازپرداخت تسهیلات برای 12 سال است که 2 سال آن برای ساخت و 18 سال برای فروش اقساطی پیش بینی شده است.
    وی افزود: زمین اعطایی به افراد از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است و اگر خود متقاضی هم دارای زمین باشد، این اجازه را دارد تا با استفاده از تسهیلات، بتواند عملیات ساخت را در زمین خود انجام دهد.
    حق شناس گفت: سهمیه هر استان و شهرستان، برحسب تعداد متقاضیان واجد شرایط است و شرایط متقاضیان در لایحه قانونی تامین و ساماندهی تولید مسکن پیش بینی شده است.
    وی تصریح کرد: متقاضی باید متاهل باشد، تاکنون از امکانات دولتی استفاده نکرده باشد، سابقه سکونت پنج ساله در شهر محل تقاضا نداشته و مالک هیچ واحد مسکونی نباشد.
    حق شناس خاطرنشان کرد: یک هزار و 544 واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن در استان سمنان درنظر گرفته شد که از این تعداد، 826 واحد در مرکز استان و 716 واحد در شرق استان اجرایی می‌شود.

    بازسازی مناطق سیل‌زده 10 استان در حال اجراست
    حق شناس از بازسازی مناطق حادثه دیده کشور خبر داد و گفت: پس از سیل های امسال به همت دولت و به فوریت، تسهیلاتی برای مسکن حادثه دیدگان پیش بینی شد و اکنون کار بازسازی در 10 استان کشور در حال انجام است.
    وی افزود: مراکز عمده بازسازی بعد از زلزله در استان های کرمانشاه و آذربایجان غربی و همچنین بازسازی مناطق سیل‌زده در استان های خوزستان، ایلام، گلستان و تعدادی از استان ها است و کار بازسازی به خوبی در حال پیشرفت است.
    حق شناس، به بازسازی مناطق سیل زده استان سمنان اشاره کرد و گفت: در استان سمنان، کار بازسازی سه هزار و 100 واحد مسکونی در حال انجام است که امیدواریم به زودی به اتمام برسد و در اختیار متقاضیان قرار بگیرد.


    ساماندهی بزرگ‌ترین بافت حاشیه‌نشینی کشور در چابهار

    حق شناس، بازآفرینی شهری را یکی دیگر از مهمترین برنامه های بنیاد مسکن کشور دانست و گفت: بازآفرینی شهری طرحی برای بافت های ناکارآمد، رفع حاشیه نشینی و بهبود بافت مرکزی شهرها است که یکی از این طرح‌ها ساماندهی بافت حاشیه نشینی شهرستان چابهار در استان سیستان و بلوچستان است که بزرگ ترین بافت حاشیه نشین در کشور را شامل می‌شود.
    وی افزود: طبق توافق و برنامه ریزی‌های صورت گرفته، ساماندهی بیش از یکهزار هکتار در این شهرستان در حال انجام است.
    معاون امور شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: طرح های عمران روستایی، طرح هادی، عمران و مسکن روستایی و بازسازی مناطق سانحه دیده کشور، از مهمترین طرح‌های بنیاد مسکن در سال 98 است.

    معاون امور شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور به منظور بازدید از طرح های مسکن استان سمنان و کلنگ زنی طرح های 12 واحدی دامغان، 24 واحدی شاهرود و 57 واحدی گرمسار به این استان سفر کرده است.
    شهرستان دامغان در فاصله 115 کیلومتری شرق مرکز استان سمنان، حدود 100 هزار نفر جمعیت دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار