مدیران خودروعصر اعتبار

بیش از ۵۰ درصد مسکن روستایی خراسان شمالی مقاوم‌سازی شد

عصر ساختمان- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: تاکنون، بیش از ۵۰ درصد از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی این استان۸۶۳ هزار نفری مقاوم‌سازی شده است.

بیش از ۵۰ درصد مسکن روستایی خراسان شمالی مقاوم‌سازی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، علی محمدی روز دوشنبه در نشست شورای اداری بجنورد اظهار داشت: تاکنون 56 هزار واحد مسکونی در روستاهای این استان در طرح های مختلف مقاوم سازی شده است که مقاوم سازی مابقی واحدهای مسکونی در دست اقدام است.

    وی به وقوع دو زلزله بزرگ در سال های 75 و 96 اشاره کرد و افزود: مقاوم سازی در این مدت بسیار مناسب بوده است به همین دلیل در زلزله سال 96 در مقایسه با زلزله سال 75، تلفات جانی و فوتی کمتری داشتیم.

    وی اظهار داشت: هم اکنون تنها 18 درصد واحدهای شهرستان راز و جرگلان مقاوم سازی شده و به همین علت در بارش ها و سیل اواخر پارسال آسیب زیادی به واحدهای مسکونی وارد شد.

    در سیل سال گذشته 6 هزار و 450 واحد مسکونی آسیب دید که از این تعداد چهار هزار واحد در شهرستان راز و جرگلان بود.

    وی بر مقاوم سازی خانه های روستایی بویژه در این مناطق تاکید کرد و گفت: دولت در حوزه مسکن روستایی بسیار خوب وارد شده است که روستایان باید از این فرصت برای دریافت تسهیلات که بیشتر قرض الحسنه و با کارمزد پایین است، برای نوسازی واحدهای خود اقدام کنند.

    سرپرست فرمانداری بجنورد هم گفت: دستگاه‌های اجرایی مرکز استان مستقل از ادارات کل و استانداری است و به همین دلیل باید فعالیت آنها بیشتر نمود داشته باشد.

    غلامرضا عوض زاده افزود: اداره ها و دستگاه های اجرایی شهرستان باید با هم منسجم باشند و جزیره ای فکر نکنند.

    سرپرست فرمانداری بجنورد با بیان اینکه شمار افراد ثبت نام شده داوطلبان نمایندگی اولین میاندوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هم اکنون به پنج نفر رسیده است گفت: برخی از این تعداد در تهران ثبت نام کرده اند.

    عوض زاده بر برگزاری انتخاباتی باشکوه تاکید کرد و افزود: باید دستگاه های اجرایی در روند برگزاری انتخابات بی طرف باشند.

    سرپرست فرمانداری شهرستان بجنورد از اداره ها و دستگاه ها خواست تا نیروی مورد نیاز و خودرو را در اختیار ستاد انتخابات قرار دهند.

    خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد که 44 درصد آن در روستاها سکونت دارد.  شهرستان بجنورد 151 روستا دارد که 28 هزار و 661 خانوار در آن سکونت دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار