مدیران خودروعصر اعتبار

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران اعلام کرد:

اختصاص وام کم بهره و زمین ارزان به کارگران

عصر ساختمان- دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران تنها راه خانه دار شدن کارگران را احیای تعاونی‌های مسکن کارگری و واگذاری زمین‌ ارزان قیمت و دولتی دانست.

اختصاص وام کم بهره و زمین ارزان به کارگران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، هادی ابوی در ارزیابی طرح مسکن ملی کارگران ابراز عقیده کرد و گفت: در راستای این طرح تفاهم‌نامه‌ای با وزارت تعاون در حال انعقاد است که می‌گوید وزارت تعاون و وزارت راه و شهرسازی هر کدام چه کاری باید انجام بدهند. طبعا بحث تامین زمین وظیفه وزارت راه و شهرسازی است و وزارت کار هم تسهیلاتی می‌دهد که اگر کارفرما وجهی را در بانک توسعه تعاون سپرده‌گذاری کند به همان میزان به کارگر او برای تامین مسکن وام داده می‌شود.

    اختصاص وام مسکن به کارگران به شرط سپرده‌گذاری کارفرمایان

    وی افزود: بر اساس اخباری که به دست ما رسیده در این طرح تعاونی‌ها را حذف کردند و وزارت تعاون پیشنهاد کرده اگر کارفرمایی در بانک توسعه تعاون فرضا صد میلیون تومان سپرده گذاشت غیر از اینکه سودش را می‌گیرد یک وام 18 درصدی هم به کارگر او داده می‌شود که بحث سرمایه‌گذاری مسکن را دنبال کند ولی همین حالا کارفرمایان از بی پولی گله دارند و نگران نبود نقدینگی هستند.

    دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ادامه داد: اگر کارگران در دهه‌های 60 و 70 صاحبخانه شدند دلیلش این بود که زمین ارزان قیمت دولتی از سوی زمین شهری اختصاص پیدا می‌کرد و تعاونی‌ها می‌رفتند و پروانه ساخت می گرفتند و با شرایط خودشان و مناسب حال کارگران شروع به ساخت و ساز می‌کردند لذا معتقدم تنها راه خانه دار شدن کارگران این است که در قالب شرکت تعاونی زمین ارزان قیمت دولتی به خود کارگران واگذار شود و وام کم بهره مثل گذشته در اختیار کارگران قرار گیرد.

    احیای تعاونی‌های مسکن کارگری تنها راه خانه‌دار شدن کارگران

    ابوی با تاکید بر احیای مجدد تعاونی‌های مسکن کارگری گفت: اگر تعاونی های مسکن کارگری دوباره روی کار بیایند کارگران می‌تواند شرایط صاحبخانه شدن و شیوه پرداخت را خودشان انتخاب کنند. در گذشته اگر کارگری متعلق به صنفی بود تعاونی مسکن به سراغ کارفرمای او می رفت و اعلام می‌کرد که مسکن اختصاصی برای نیروی کار او می سازد و در مقابل از کارفرما می‌خواست که یا کمک بلاعوض داشته باشد یا برای تامین مسکن از حقوق او کم کند.

    این مقام مسئول کارگری در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها راه خانه‌دار شدن کارگران دادن زمین دولتی و وام ارزان قیمت و احیای مجدد تعاونی‌های مسکن کارگری است تا خانه‌های اختصاصی و خاص برای کارگران ساخته شود و غیر از این هیچ راهی وجود ندارد.

     معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی چندی قبل اعلام کرد که طرح مسکن ملی برای کارگران در دست تهیه است و به زودی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه تفاهم‌نامه امضا خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار