مدیران خودروعصر اعتبار

۶۵ هکتار به بافت مسکونی شهر اراک اضافه شد

عصر ساختمان:مدیرکل دفتر فنی استانداری استان مرکزی گفت: ۶۵ هکتار از اراضی حدفاصل کوی رضوی و کوی حضرت ولیعصر(عج) اراک به بافت مسکونی این شهر اضافه شد.

۶۵ هکتار به بافت مسکونی شهر اراک اضافه شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا، حمیدرضا نوازنی ، افزود: طرح مسکونی اراضی مذکور در سال 1389 در شورای شهرسازی و معماری ایران همزمان با سفر هیات دولت وقت در اراک به تصویب رسید اما به دلیل همکاری نکردن مالکان این اراضی با نهادهای دولتی مربوطه، عملیات اجرایی طرح تا کنون به طول انجامید.
    وی ادامه داد: معاونت عمرانی استانداری مرکزی از زمان تصویب این طرح تا کنون بیش از 20 نشست بین نمایندگان مالکان، شهرداری، شورای اسلامی شهر و اداره کل راه شهرسازی برگزار کرد تا اینکه این طرح با عنوان کوی زعفرانیه در کمیسیون ماده پنج استان مرکزی به تصویب رسید.
    مدیرکل دفتر فنی استانداری استان مرکزی بیان کرد: بر اساس تنظیم نقشه ثبتی اراضی مذکور، سطح اشغال این اراضی تعریف شده و هیچ یک از مالکان نمی توانند بیشتر از حدود مشخص شده به ساخت و ساز بپردازند.
    وی با بیان اینکه ارتفاع ساخت در کوی زعفرانیه تا 14 طبقه می باشد، افزود: شهرداری اراک برای ایجاد زیرساخت های لازم 65 درصد از سود حاصل از فروش این اراضی را دریافت و بقیه آن نیز سهم مالکان می باشد.
    نوازنی بیان کرد: حدود املاک همه مالکان در کوی زعفرانیه مشخص شده و آنها می توانند با دریافت پروانه های ساخت فعالیت خود را در این اراضی آغاز کنند.
    اراضی حد فاصل کوی رضوی(ع) و شهرک حضرت ولیعصر(عج) که حدود 90 هکتار می باشد، در گذشته به عنوان باغ های گردو شناخته می شدند که در اثر گذشت زمان و پایین رفتن سطح آب های زیر زمینی منطقه مذکور، رفته رفته خشک و متروکه شده بودند.
    اراک با جمعیت 650 هزار نفر در سال 1392، با الحاق دو شهر سنجان و کرهرود به دامنه جمعیتی و جغرافیایی آن به کلانشهر تبدیل شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو