مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر عامل شرکت مترو تهران مطرح کرد

هزینه ۱۰۰ میلیارد تومانی احداث مترو خواجه عبدالله انصاری

عصر ساختمان:مدیر عامل شرکت مترو تهران و حومه گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان برای احداث ایستگاه مترو خواجه عبدالله انصاری هزینه شده است.

هزینه ۱۰۰ میلیارد تومانی احداث مترو خواجه عبدالله انصاری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از تسنیم، هابیل درویشی در مراسم افتتاح ایستگاه مترو خواجه عبدالله انصاری با بیان اینکه این ایستگاه از امروز قادر است بیش از 30 هزار نفر را جابه‌جا کند، اظهار داشت: با توجه به نامگذاری ایستگاه به نام فیلسوف و عارف قرن پنجم، از معماری ایرانی و اسلامی استفاده شده است.

    وی با اشاره به اینکه همه تجهیزات این ایستگاه از جمله 14 پله برقی به بهره‌برداری رسیده است، ادامه داد: ٤ ایستگاه دیگر از خط ٣مترو باقی‌مانده است که به زودی و تا پایان شهریور همه ایستگاه‌ها در این خط به بهره‌برداری خواهد رسید.

    مدیر عامل شرکت مترو تهران تصریح کرد: تا سال ٨٤ تنها ٧٩ کیلومتر مترو شامل ٤٥ کیلومتر مترو کرج و ٣٥ کیلومتر مترو تهران با حدود ٣٧ ایستگاه داشتیم که طی ١0سال اخیر تعداد ایستگاه‌ها به ١0٢ و ٣٢0واگن سال ٨٤ به ١١٥٩ واگن و ٦00هزار مسافر سال ٨٤ به روزانه ٣.٥ میلیون مسافر امروز رسیده است.

    وی با بیان اینکه اتفاق ویژه‌تری در راه است، گفت: امیدوارم وعده‌ای که داده‌ایم یعنی احداث ١00کیلومتر مترو خط ٦،٧ و خط حرم امام خمینی(ره) طی سال جاری و سال آینده محقق شود، به طوری که خط فرودگاه امام و بخشی از خط ٧ طی سال جاری و خط ٦ مترو از شهر ری تا کن در سال ٩٦ به بهره برداری خواهد رسید.

    درویش خاطرنشان کرد: امروز ٢0هزار نفر به صورت شبانه‌روزی در بخش ساخت مترو فعالیت می‌کنند علاوه بر این همه کارها اعم از مطالعه، طراحی و ساخت به دست توانمند ایرانیان انجام می‌شود.

    وی در پایان گفت: تلاش می‌کنیم تا اواسط سال ٩٦ پرونده خطوط در دست ساخت متروی تهران را به اتمام برسانیم اما غصه شهردار بعدی را هم داریم که چه کار دیگری در این حوزه می‌خواهد انجام دهد حتماً خط دیگری به خطوط مترو اضافه می‌کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار