مدیران خودروعصر اعتبار

طرح اصلاح قانون نظام مهندسی به ناظران نرسید

نظارت ناظران، همچنان صوری

عصر ساختمان:رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به طرح اصلاح قانون نظام مهندسی گفت: با تفاهم نامه ای که بین شهرداری تهران و سازمان نظام مهندسی امضاء شده، این طرح همراه با اصلاحاتی همانند گذشته اجرایی می شود.

طرح اصلاح قانون نظام مهندسی به ناظران نرسید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران، با اشاره به طرح اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان، اظهار داشت: با تفاهم نامه ای که بین شهرداری تهران و سازمان نظام مهندسی امضاء شده، این طرح همراه با اصلاحاتی همانند گذشته اجرایی می شود.

    وی با بیان اینکه طرح قانون نظام مهندسی ساختمان در گذشته با اشکالاتی مانند تاخیر در ارجاع کار به ناظر و بررسی نقشه ها روبه رو بود، افزود: این مشکلات اجرایی باید اصلاح و در سامانه لحاظ شود.

    رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با بیان این که زمان زیادی از موضوع طرح نظام مهندسی ساختمان می گذرد اما هنوز این امر در سامانه نظام مهندسی اعمال نشده است، گفت: پیگیری هایی در سازمان نظام مهندسی و شهرداری تهران انجام دادم و قرار شد که به زودی این طرح در سامانه قرار گیرد و سازمان نظام مهندسی نیز کارها را به ناظر ارجاع دهد.

    گفتنی است؛ در گذشته شهرداری تهران با استناد به دلایلی چون طولانی شدن زمان صدور پروانه ساختمان و پرهیز از نظارت‌های صوری مهندسان ناظر، تفاهم‌نامه را لغو کرده تا تغییراتی در روند صدور پروانه و ساخت‌ و ساز در شهر تهران صورت گیرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی