مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل مسکن مهر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

بیش از ۳۰۰هزار واحد مسکن مهر درشهرهای زیر ۲۵ هزارنفر تکمیل شده است

عصر ساختمان: مدیرکل مسکن مهر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: از ۳۴۷ هزار و ۱۰۵ واحد مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر کشور تاکنون ۳۰۴ هزار و ۲۳۰ واحد تکمیل شده است.

بیش از ۳۰۰هزار واحد مسکن مهر درشهرهای زیر ۲۵ هزارنفر تکمیل شده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا، امید محمدی، افزود: با تکمیل این واحدها حدود 88 درصد پروژه مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر به پایان رسیده است.
    وی گفت، از این تعداد 291 هزار و 300 واحد که 84 درصد این پروژه را تشکیل می دهند به متقاضیان تحویل داده شده است. در حال حاضر 13 هزار واحد مسکن مهر در این شهرها در نوبت وصل انشعاب خدمات زیربنایی توسط وزارت نیرو هستند تا به متقاضیان تحویل شود.
    مدیرکل مسکن مهر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به تعداد متقاضیانی که دفترچه اقساط خود را از بانک مسکن دریافت کرده اند، گفت: هم اکنون 265 هزار و 770 واحد که 77 درصد پروژه مسکن مهر را شامل می شود، دفترچه اقساط خود را از بانک مسکن دریافت کرده اند.
    محمدی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران از سال 1386 ساخت واحدهای مسکن مهر را در شهرهای زیر 25 هزار نفر کشور آغاز کرد و در تلاش هستیم با برنامه ریزهای انجام شده پروژه مسکن مهر در این شهرها تا پایان سال جاری به پایان برسد و پرونده مسکن مهر آنها بسته شود.
    وی با اشاره به مصوبه اخیر هیات دولت مبنی بر موافقت با تخصیص یارانه برای تکمیل خدمات زیربنایی 350 هزار واحد مسکن مهر گفت: پیش از این مصوبه هیات دولت، تمام نیازهای خدمات زیربنایی و روبنایی واحدهای مسکن مهر در شهرهای زیر25 هزار نفر به مراجع ذیربط اعلام شده بود تا بخشی از یارانه های دولتی برای تکمیل خدمات زیربنایی به مسکن مهر این شهرها اختصاص یابد.
    مدیرکل مسکن مهر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: در صورتی که دولت یارانه های خود را برای تکمیل خدمات زیربنایی واحدهای مسکن مهر اختصاص دهد در این صورت از اول تابستان تا پایان امسال پرونده مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر در سطح کشور به تدریج بسته خواهد شد.
    محمدی در پایان عمده مشکلات مسکن مهر در این شهرها را نبود خدمات زیربنایی از جمله آب و برق عنوان و تاکید کرد در برخی از پروژه ها راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب مشکلات زیادی به وجود آورده است.
    به گزارش ایرنا، هیات وزیران در جلسه چهارشنبه هفته گذشته به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری، پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور درخصوص رسیدگی به مشکلات مسکن مهر را بررسی و تصمیم هایی اتخاذ کرد.
    بر اساس این مصوبه باید برای تحویل 350 هزار واحد مسکونی به متقاضیان تا پایان سال جاری و تامین امکانات زیربنایی و رفاهی به منظور فراهم کردن شرایط اسکان اقدام های لازم صورت گیرد.
    دولت همچنین وزارت راه و شهرسازی را مکلف کرد تمهیدات لازم را برای واگذاری واحدهای بدون متقاضی به پیمانکاران، شرکت ها و طرف های قرارداد و سایر خریداران فراهم و از محل منابع حاصل از فروش این واحدها (ارزش زمین) برای تکمیل پروژه های خدمات روبنایی هزینه کند.
    هیات وزیران همچنین با اختصاص اعتبار مورد نیاز برای آماده سازی شرایط خدمات زیربنایی 350 هزار واحد مسکونی مسکن مهر موافقت کرد.
    بر اساس این، مبلغ 10 هزار میلیارد ریال از محل تسهیلات اسناد خزانه اسلامی به منظور پرداخت بخشی از دیون پیمانکاران تا پایان سال 1394 و سال 1395، مبلغ چهار هزار میلیارد ریال از محل منابع مدیریت بحران، مبلغ هفت هزار میلیارد ریال از محل منابع داخلی شرکت های عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن، مبلغ یک هزار میلیارد ریال از منابع داخلی وزارت نیرو از محل فروش انشعابات، مبلغ دو هزار میلیارد ریال از محل قانون بودجه سال 1395 کل کشور با عنوان « تخفیف عوارض پروانه، حمایت های مالی و تراکم و ایجاد تأسیسات عمومی مسکن مهر » به وزارت راه و شهرسازی و مبلغ دو هزار و 500 میلیارد ریال از همین محل با عنوان «زیرساخت مسکن مهر- سهم دولت» به وزارت نیرو اختصاص یافت.
    دولت همچنین ضمن تأکید بر الزام دستگاه های اجرایی خدمات رسان به ارایه خدمات روبنایی مسکن مهر مطابق قانون، با استفاده از محل منابع داخلی شرکت های عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن و همچنین فروش واحدهای فاقد متقاضی به منظور احداث و تکمیل روبناها (مراکز آموزشی، انتظامی، فرهنگی-مذهبی و درمانی) موافقت کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو