مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل توزیع برق استان سمنان:

ساختمان‌های اداری در ایران ۲.۵ برابر دنیا انرژی مصرف می‌کنند

عصر ساختمان:مدیرعامل توزیع برق استان سمنان گفت: ادارات و ساختمان‌های اداری در ایران ۲.۵ برابر دنیا انرژی مصرف می‌کنند.

ساختمان‌های اداری در ایران ۲.۵ برابر دنیا انرژی مصرف می‌کنند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایسنا، سید محمد موسوی‌زاده در آیین تقدیر از دستگاه‌های اداری کم‌مصرف استان سمنان اظهار کرد: بیش از 65 درصد این انرژی در بخش‌های روشنایی، گرمایشی و سرمایشی و تهویه هوا به مصرف می‌رسد که با کمی مدیریت می‌توان میزان مصرف آن را نصف کرد.

    وی از پیش‌بینی هدایا و بسته‌های تشویقی برای ساختمان‌های اداری که مصرف خود را مدیریت و کاهش دهند، خبر داد و افزود: در حال حاضر سیاست‌ها و قوانین حوزه بهره‌وری انرژی ابلاغ شده و دستگاه‌ها می‌توانند با بهره‌گیری از آنها هزینه‌های مصرفی خود را کاهش دهند.

    مدیرعامل توزیع برق استان سمنان با بیان اینکه ایران از نظر مصرف صحیح انرژی در بین چهار کشور آخر دنیا است، خاطرنشان کرد: این رویه به هیچ وجه زیبنده مردم و فرهنگ ایرانی اسلامی نیست.

    وی از بازه زمانی 15 خرداد تا 15 مردادماه به عنوان اوج مصرف برق در استان سمنان یاد و اضافه کرد: بیشترین مصرف برق در استان سمنان برخلاف گذشته که در ساعات اولیه شب بود امروزه بین ساعت 11 صبح تا 15 بعدازظهر به مصرف می‌رسد.

    موسوی‌زاده از افزایش حداقل پنج درصدی مصرف برق در سال‌ جاری در این استان خبر داد و گفت: اگر امسال در استان سمنان شاهد این میزان افزایش مصرف برق باشیم برای تامین آن حداقل به 100میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید در این بخش نیاز داریم.

    وی با بیان اینکه سال گذشته مدیریت مصرف خوبی در این استان انجام شد، افزود: با اقداماتی که در استان انجام شد سال گذشته پیک مصرف در استان کاهش یافت و علاوه بر آن 39 درصد بیشتر از هدفگذاری‌ها در مصرف انرژی موفق عمل کردیم و از این رو استان سمنان در رتبه نخست کشور قرار گرفت.

    در این آیین از چندین دستگاه اجرایی استان که مصرف برق خود را تا میزان بالایی کاهش داده بودند تقدیر شد.

    استانداری سمنان، دانشگاه پیام نور استان، فرمانداری سمنان، دامپزشکی استان، دیوان محاسبات استان و....از جمله دستگاه های تجلیل شده در این آیین بودند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار