مدیران خودروعصر اعتبار

حوادث بر اثر نصب غیر قانونی آسانسورها

عصر ساختمان:رئیس سندیکای صنعت آسانسور و پله برقی کشور با اشاره به اینکه مالکان و سازنده‌ها برای کاهش هزینه‌ها به‌طور مستقیم قطعات آسانسور را خریداری کرده و با کمک نصاب کار نصب را انجام می‌دهند، گفت: اکثر حوادث مربوط به آسانسور مربوط به آسانسورهای نصب شده غیرقانونی است و نظارت کافی در این زمینه وجود ندارد.

حوادث بر اثر نصب غیر قانونی آسانسورها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از دنیای اقتصاد، محمدرضا زهره‌‌وندی ادامه داد: آسانسورهای استاندارد با حوادث کمتری مواجه هستند. وی گفت: قفل در آسانسور، ضربه گیر، ترمز اضطراری و کنترل‌کننده سرعت از جمله قطعاتی هستند که باید استاندارد اجباری داشته باشند.

    وی با اشاره به اینکه آسانسورهای قدیمی باید استاندارد ادواری بگیرند، افزود: آسانسورهای ساختمان‌های اداری و دولتی بازرسی ادواری نمی‌شوند، چرا که برای اجرایی شدن بازرسی‌های ادواری و خدمات سرویس نگهداری قانون مشخصی وجود ندارد.

    وی با بیان اینکه بعد از سال اول نصب آسانسور طبق دستورالعمل‌های بین‌المللی بازبینی و سرویس‌دهی ماهانه ضروری است، گفت: در ایران نه تنها قانونی در این مورد وجود ندارد، بلکه برای اجرایی شدن چنین قانونی حتی زیرساخت‌های آن هم فراهم نشده است و نیازمند همکاری مراکز دولتی نظیر شهرداری‌ها، وزارت راه و شهرسازی و فرمانداری‌ها است.

    وی از تدوین استراتژی صنعت آسانسور در کشور خبر داد و گفت: این استراتژی با تاکید بر دستیابی به تکنولوژی نوین، ساخت آسانسورهای خاص و عمومی و همچنین حقوق مصرف‌کننده، صادرات خدمات فنی مهندسی و محصولات ساخته شده در دست تدوین است.

    وی با بیان اینکه هیچ حمایتی از تولید‌کنندگان آسانسور انجام نمی‌شود، بیان کرد: اکثر تولیدات آسانسور داخل کارگاهی است و باید کارخانه‌ای شود. وی ادامه داد: موتورهای آسانسورهای داخل کشور به ترتیب از کشورهای ایتالیا، آلمان، چین و ترکیه و ریل آسانسورهای داخل کشور از کشورهای ایتالیا، چین، اسپانیا و ترکیه وارد می‌شود این در حالی است که در کابین‌سازی آسانسورها و درهای لولایی اتوماتیک در کشور خودکفا هستیم.

    وی از تدوین استراتژی صنعت آسانسور خبر داد و گفت: اغلب آسانسورهای اماکن اداری و عمومی که مورد کنترل و بازرسی سازمان استاندارد قرار گرفته‌اند، غیر استاندارد هستند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار