مدیران خودروعصر اعتبار

بلاتکلیفی ۴۵ هزار مسکن مهر شهرهای کوچک

عصر ساختمان:از مجموع ۳۴۷ هزار واحد مسکن مهر شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر تا کنون ۳۰۳ هزار و ۹۸۸ واحد به اتمام رسیده و ۴۵ هزار واحد به دلیل مشکلاتی همچون آورده متقاضیان و مسائل حقوقی برخی تعاونی‌ها بلاتکلیف است.

بلاتکلیفی ۴۵ هزار مسکن مهر شهرهای کوچک
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایسنا، ساخت مسکن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که از مجموع 347 هزار واحد، هم‌اکنون ساخت 303 هزار و 988 واحد به اتمام رسیده است. 291 هزار و 114 واحد رسما افتتاح شده و 265 هزار و 506 واحد هم به مرحله فروش اقساطی رسیده است.

    در این خصوص جواد حق‌شناس معاون امور مسکن بنیاد مسکن گفت: به غیر از 7 تا 8 هزار واحدی که احتمالا با مشکل دلیل عدم تامین خدمات و عدم تامین مشتری مواجه هستند و همچنین واحدهای مربوط به تعاونی‌هایی که برای تکمیل واحدها مشکلاتی دارند باقی‌مانده واحدها تا پایان سال تحویل می‌شوند.

    وی در پاسخ به این سوال که واحدهای باقی مانده مسکن مهر در کدام استان‌ها است؟ گفت: تقریبا در تمامی استان‌ها ما با این واحدهای باقی مانده روبه‌رو هستیم اما در استان‌هایی مانند قزوین و زنجان ساخت تمامی واحدهایی که برعهده بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی بوده به پایان رسیده است.

    حق‌شناس با اشاره به اینکه تسهیلات ساخت مسکن به تمامی استان‌ها در ماه‌های پایانی سال تحویل شده است افزود: با تغییراتی که رخ داد، بانک مسکن در یک پروسه‌ای به دلایلی که اعلام می‌کرد بانک مرکزی سقف اعطای تسهیلات پرداختی را به متقاضیان نمی‌دهد، اقساط را پرداخت نمی‌کرد که همان هم مشکلاتی را ایجاد کرد و روند ساخت و ساز را با تاخیر مواجه کرد. همچنین برخی از واحدهای مسکونی که باقی مانده‌اند گرفتار مسائل حقوقی تعاونی‌ها هستند و در عین‌حال، بخشی از واحدها نیز در سال 92 تسهیلات را دریافت کردند که بطور طبیعی تا پایان سال 95 اتمام‌ آن واحدها زمان‌بر خواهد بود.

    وی گفت: برخی از واحدهای باقی‌مانده مسکن در شهرهای زیر 25 هزار نفر که ساخت و تحویل آنها جزو وظایف بنیاد مسکن هستند مشکل خاصی ندارند و به دلیل آنکه تسهیلات به آنها دیر پرداخت شده زمان پایان ساخت آنها نیز تا پایان سال 95 پیش‌بینی شده است.

    معاون امور مسکن بنیاد مسکن، برخی مشکلات تاخیر در اتمام و تحویل واحدهای‌مسکونی را متوجه مشتریان و متقاضیان دانست و افزود: برخی از واحدهای مسکونی نیز توسط انبوه‌ساز ساخته شده است و متقاضی سهم خود را پرداخت نمی‌کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو