مدیران خودروعصر اعتبار

همزمان با فرا رسیدن روز جهانی محیط زیست اعلام شد

بازچرخانی پسماند ساختمانی در اولویت شهر تهران

عصر ساختمان:مدیر محیط زیست شهر تهران با اشاره به اینکه توجه به رسیدگی به وضعیت پسماند ساختمانی برای تهران به اولویت تبدیل شده است، اعلام کرد: بهترین کاری که به جای تلنبار کردن می توان برای پسماندهای ساختمانی و عمرانی شهر تهران انجام داد ، بازچرخانی پسماند ساختمانی است.

بازچرخانی پسماند ساختمانی در اولویت شهر تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از شهردار آنلاین ،محمدحسین بازگیر، با اشاره به تولید حدود 50 هزار تن نخاله‌های ساختمانی و پسماندهای عمرانی روزانه شهر تهران گفت: این میزان پسماند یعنی روزانه حدود چهار تا پنج هزار کامیون در سطح شهر تردد کند تا این زباله‌ها را بارگیری و به خارج از شهر منتقل کند.
    مدیر محیط زیست شهر تهران با اشاره به کلنگ زنی اولین مرکز بازیافت پسماندهای ساختمانی و عمرانی در آبعلی به همت شهرداری تهران و بخش خصوصی نسبت به تصریح کرد: این آمار در حالی عنوان می شود که وضعیت ساخت و ساز و فعالیت های عمرانی در شرایط ایده‌آل و کامل نیست در شرایطی که وضعیت قدری از این رکود بیرون بیاید به طور حتم آمارها افزایش می یابد.
    بازگیر بابیان اینکه متاسفانه سال‌های سال است که این پسماندها را فقط تلنبار می‌ شوند، افزود: در گودهای اطراف تهران و مشخصا گود آبعلی که تقریبا 80 تا 90 درصد این زباله‌ها را در خود جا می‌دهد ، سال ها است که این گود را پر کردیم و بعد از پر کردن بازهم ادامه دادیم و آن را به کوه تبدیل کردیم اما با روی کار آمدن فعالیت کارخانه جات پسماند ساختمانی به تغییر شرایط امیدواریم.
    مدیر محیط زیست شهر تهران همچنین از تخریب منابع طبیعی برای تامین مصالح مورد نیاز برای فعالیت‌های عمرانی و صنعتی ابراز تاسف کرد و گفت: این کار یک روند و فرآیند ناقص و مشکل دار است که با تغییر رویکرد مدیریت ، بالا بردن کیفیت ساخت و ساز و طولانی شدن عمر ساختمان ها شرایط تغییر می کند.
    وی با تاکید بر اینکه روند ساخت مراکز بازیافت پسماندهای ساختمانی و عمرانی با همکاری بخش خصوصی باید توسعه پیدا کند، تصریح کرد: قانون مدیریت پسماند می‌گوید برای کاهش تولید پسماند، بحث بازیافت اهمیت زیادی دارد چرا که بازیافت باعث می‌شود بخشی از امکانات ما هدر نرود و آلودگی‌های بعدی به وجود نیاید تا نیاز به منابع طبیعی کمتر شود.
    مدیر محیط زیست شهر تهران در خصوص پسماندهای ساختمانی و نخاله‌ها و آوارهای ساختمانی نیز معتقد است که باید بتوانیم این پسماندها را به چرخه استفاده برگردانیم. آنها را بازیافت کنیم و از آنها مصالح جدید بسازیم و از این مصالح دوباره استفاده کنیم.
    بازگیر گفت: بازیافت مصالح ساختمانی از اتفاقات زیست محیطی زیادی جلوگیری می کند از این رو احداث اولین مرکز پسماندهای ساختمانی و عمرانی اقدامی بسیار مفید است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو