مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن خوزستان:

بازار مسکن در ماه رمضان پر تب و تاب‌ می‌شود

عصر ساختمان:رئیس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن خوزستان گفت: با توجه به تقارن ماه رمضان سال جاری با فصل نقل و انتقالات بازار مسکن پیش‌بینی می‌شود که در ماه رمضان بازار پر تب و تاب‌تری را در بخش مسکن شاهد باشیم.

بازار مسکن در ماه رمضان پر تب و تاب‌ می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایسنا، فرشید پورحاجت، اظهار کرد: بر خلاف تفکر عامه مردم مبنی بر فروکش کردن معاملات بازار مسکن در ماه رمضان، تجربه چندین ساله نشان می‌دهد که در این ماه مبارک نه تنها معاملات کاهش نمی‌یابد بلکه افزایش نیز دارد.

    وی با اشاره به افزایش 8 درصدی معاملات مسکن کشور در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزود: با توجه به روند بهبود یافتن فضای اقتصادی و سیاسی کشور، وضعیت نقل و انتقالات و ساخت و ساز مسکن نیز تقریبا رو به بهبود است.

    پورحاجت تصریح کرد: با توجه به این‌که فصل جابه‌جایی بازار مسکن را در پیش داریم، روند نقل و انتقالات و معاملات بازار مسکن با تب و تاب داغ‌تری افزایش می‌یابد و از طرفی نیز سیاست کلان دولت مبنی بر تقویت تقاضای مردم در حوزه مسکن که اکنون در حال پیگیری است، افزایش تقاضای مردم را به دنبال دارد.

    وی خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات بانکی در حوزه مسکن باید با افزایش دوره بازپرداخت و کاهش نرخ سود همراه باشد. در خوزستان به علت وضعیت نقدینگی مردم، شرایط سخت‌تری برای ورود آن‌ها به بازار مسکن وجود دارد و تقویت نقدینگی مردم در استان ضروری‌ به نظر می‌رسد.

    پورحاجت عنوان کرد: اعطای تسهیلات به سازندگان مسکن کاهش بهای تمام‌شده مسکن و به تبع افزایش تقاضای مردم را به دنبال دارد که باید توسط دولت پیگیری شود. حوزه مسکن تابع بازار اقتصادی کشور است و طبیعتا با بهبود وضعیت اقتصادی کشور و کاهش نرخ تورم، افزایش قیمت و تورم در بازار مسکن نیز به وجود نمی‌آید.

    رئیس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن خوزستان با تاکید بر ادامه اجرای سیاست تقویت نقدینگی مردم در حوزه مسکن توسط دولت گفت: این سیاست موجب شکوفایی شرایط جدیدی در حوزه مسکن می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی