مدیران خودروعصر اعتبار

هتلدارهای ایرانی آماده مشارکت با سرمایه‌گذاران خارجی

عصر ساختمان:گروه‌های هتل‌های داخلی برای مشارکت و همکاری با سرمایه‌گذاران خارجی در دومین جلسه بحث و بررسی پیرامون نحوه همکاری با هلدینگ‌ها و شرکت‌های هتل‌ساز خارجی که با حضور مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی برگزار شد، آمادگی خود را برای همکاری و مشارکت در ساخت هتل با سرمایه‌گذاران خارجی اعلام کردند.

هتلدارهای ایرانی آماده مشارکت با سرمایه‌گذاران خارجی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از همشهری آنلاین، آنطور که سازمان میراث فرهنگی اعلام کرده است، مسعود سلطانی‌فر نیز در این نشست با بیان اینکه حضور سرمایه‌گذاران خارجی در بخش گردشگری کشور وارد فاز اجرایی و عملیاتی شده است به هتلدارهای داخلی گفت:در تماس با هلدینگ‌های بزرگ دنیا، برای ورود سرمایه‌گذاران خارجی در بخش گردشگری کشور اعلام آمادگی کردیم و بسیاری از شرکت‌ها در زمانی کوتاه به تماس‌ها پاسخ مثبت دادند و برای احداث هتل در کشور اعلام آمادگی کردند.

    سلطانی‌فر با بیان اینکه گروه هتل‌های اشتایگن برگر، به‌عنوان نخستین گروه پس از مطالعات و بررسی‌های لازم، متعهد به ساخت 10هتل در کشور شده است، گفت: برگزاری تورهای تلفیقی میان 2 کشور ایران و ترکیه و احداث 10هتل در نقاط مختلف ایران نیز ازجمله مواردی است که مورد توافق قرار گرفته است.

    وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌هایی که در حوزه فرهنگی-تاریخی، مذهبی-زیارتی، ‌طبیعی و پتانسیل‌های گردشگری سلامت در ایران داریم، شاهد رشد صنعت گردشگری در کشور خواهیم بود. رئیس سازمان میراث فرهنگی اعلام کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با تشکیل ستاد، مدیریت و ساماندهی، حل مشکلات و موانع، حمایت‌ها و تعامل با سرمایه‌گذاران ‌را آغاز کرده است.

    سلطانی‌فر گفت: در 5محور تأمین زمین، مشارکت شهرداری‌ها، همکاری وزارت راه، مسکن و شهرسازی، تأمین زمین در مناطق نمونه گردشگری مصوب شده و باید با مشارکت بخش خصوصی برنامه‌ریزی‌ها آغاز شود. وی با اعلام این خبر که هم‌اکنون بیش از 800هتل و هتل آپارتمان در سراسر کشور در دست ساخت است، ادامه داد: حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کشور یک موقعیت ویژه است که باید با همفکری از آن بهره‌مند شد.

        فراخوان مشارکت هتلدارهای داخلی

    مدیران عامل گروه‌های هتل‌های داخلی نیز پیشنهادهای خود را در نشست با سلطانی فر مطرح کردند. حمید کشایی مدیرعامل سازمان سیاحتی کوثر گفت: سرمایه‌گذاران خارجی باید با افراد و گروه‌هایی که در حوزه هتلداری ایران فعالیت دارند وارد مشارکت شوند.

    محسن قریب، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی نیز در این جلسه، نبود مطالعات اقتصادی پروژه‌ها را عمده‌ترین مانع حضور سرمایه‌گذاران خارجی دانست و گفت: برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی باید پروژه‌ها مشخص و معرفی شوند. وی افزود: شرکت ایرانگردی و جهانگردی با یک‌میلیون مترمربع زمین در استان‌های مختلف، آماده مشارکت با سرمایه‌گذاران خارجی است.

    جمشید حمزه‌زاده، مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری هتل‌های پارس و رئیس انجمن هتلداران ایران نیز با اشاره به اینکه بسته‌های سرمایه‌گذاری باید به‌صورت شفاف تعریف شود، افزود: گروه هتل‌های پارس آمادگی مشارکت و همکاری با سرمایه‌گذاران خارجی را دارد. مدیرعامل شرکت هتل‌های بین‌المللی پارسیان هم در این نشست تأکید کرد: گروه هتل‌های پارسیان آمادگی همکاری با سرمایه‌گذاران خارجی را دارد.

    دستجردی ادامه داد: مطالعات ما در شهرهای اهواز و همچنین منطقه چابهار انجام شده است و این مناطق با وجود ظرفیت‌های موجود از داشتن هتل‌های خوب و مناسب بی‌بهره هستند.

    امیری، مدیرعامل شرکت گروه هتل‌های اسپیناس نیز در این جلسه با اشاره به اینکه قانون حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی باید مورد توجه قرار بگیرد، تأکید کرد: بسته‌های سرمایه‌گذاری باید برای گروه‌هایی که اعلام آمادگی کرده‌اند آماده شود و زمینه مشارکت این سرمایه‌گذاران با دست اندرکاران داخلی صنعت گردشگری نیز فراهم شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار