مدیران خودروعصر اعتبار

کاشی های یکی از ۲۵ مسجد تاریخی جهان در شیراز را کندند و بردند

عصر ساختمان:بخشی از کاشی های تاریخی مسجد نصیرالملک ، شنبه شب به سرقت رفت.

کاشی های یکی از ۲۵ مسجد تاریخی جهان در شیراز را کندند و بردند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبر آنلاین ، مسجد قاجاری نصیرالملک یکی از مساجد تاریخی شیراز است که همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است. این مسجد تاریخی به دلیل وجود کاشی کاری های منحصربه فرد و صورتی رنگش به مسجد صورتی نیز معروف است.

    شنبه شب هفته گذشته پنج کاشی هفت رنگ این مسجد تاریخی دزدیده شد و آن طور که نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس می گویند این کاشیهای تاریخی در ساعت 12 نیمه شب شنبه گذشته توسط سارق یا سارقینی دزدیده شده و هم اینک نیز مراجع قضایی نسبت به این موضوع آگاه و گزارش این پرونده به مراجع قضایی ارسال می شود.

    پنج کاشی به سرقت رفته در کنار درب ورودی مسجد قرار داشته است. گفتنی است چندسال قبل نیز کوبههای درب ورودی این مسجد تاریخی به سرقت رفته است.

    چندی پیش روزنامه بریتانیایی «تلگراف» فهرستی از 25 مسجد زیبای جهان منتشر کرد که دو مسجد نصیرالملک شیراز و مسجد شیخ لطف ا... اصفهان در صدر این فهرست قرار داشتند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی