مدیران خودروعصر اعتبار

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس:

اولویت ساخت مسکن نسبت به افزایش مبلغ تسهیلات

عصر ساختمان- سید احسن علوی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر اینکه افزایش مبلغ تسهیلات مسکن به افزایش قدرت خرید مردم منجر نمی‌شود، گفت: در شرایطی که مسکن متناسب با نیاز مردم در بازار مسکن وجود ندارد، افزایش مبلغ تسهیلات مسکن صرفا به افزایش قیمت‌ها دامن می‌زند.

اولویت ساخت مسکن نسبت به افزایش مبلغ تسهیلات
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مقاومتی نیوز، در سال‌های اخیر افزایش قیمت مسکن و بی‌برنامگی دولت در تأمین مسکن متناسب با نیاز خانوار مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است. در این میان کارشناسان معتقدند جلوگیری از تقاضای سوداگرانه با استفاده از ابزارهای مالیاتی و همچنین ساخت مسکن متناسب با نیاز خانوار، اولویت بیشتری در مقایسه با افزایش مبلغ تسهیلات مسکن دارد؛ چراکه افزایش وام بدون تلاش برای کاهش تقاضای کاذب و افزایش عرضه مسکن، به روند افزایش بی رویه قیمت‌ها دامن می‌زند.

    افزایش تسهیلات مسکن توان خرید مردم را افزایش نمی‌دهد
    سیداحسن علوی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به درخواست کانون انبوه سازان برای افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن به 300 میلیون تومان، گفت: در شرایط کنونی مردم توان مالی کافی را برای خرید مسکن ندارند، بنابراین دولت باید در راستای افزایش قدرت مالی خریداران حرکت کند، اما این مسئله به معنای افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن نیست.

    نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعا افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن به صلاح اقتصاد کشور و خریداران نیست، زیرا این اقدام بازار را تحریک کرده و مردم را به سمت خرید هدایت می کند.

    اولویت ساخت مسکن نسبت به افزایش مبلغ تسهیلات
    وی گفت: افزایش تقاضای مردم برای خرید مسکن در شرایطی که مسکن کافی برای عرضه در بازار وجود ندارد، نتیجه ای جزء افزایش چشمگیر قیمت ها نخواهد داشت و عملا خریداران با وجود دریافت تسهیلات 300 میلیونی نیز نمی توانند مسکن مورد نیاز خود را خریداری کنند.

    این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: برخی از کارشناسان نیز اعلام می کنند که وام باید به سازندگان مسکن ارائه شود تا پس از ساخت، این تسهیلات از طریق سازنده به خریداران واگذار شود؛ اما این مسئله نیز تبعات بسیاری به دنبال دارد زیرا امکان دارد سازنده تسهیلات را با سود بالایی به خریداران واگذار خواهد کرد. به نظر من دولت باید تمرکز خود را بر روی کاهش قیمت مصالح ساختمانی وکاهش میزان عوارض شهرداری قرار دهد تا عملا قیمت تمام شده تولید مسکن در کشور کاهش یابد، آن زمان تعداد بسیاری از خریداران می توانند مسکن خریداری کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار