مدیران خودروعصر اعتبار

یک تحلیلگر بازار مسکن:

وظیفه دولت تامین مسکن موردنیاز اقشار مختلف مردم است

عصر ساختمان- عدالتخواه گفت: وظیفه دولت تامین مسکن موردنیاز اقشار مختلف مردم است، اما در عمل می‌بینیم که این اصل چندان به مرحله اجرا نرسیده و فشار اصلی را بر طبقات کم‌درآمد جامعه است.

وظیفه دولت تامین مسکن موردنیاز اقشار مختلف مردم است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد عدالتخواه تحلیلگر بازار مسکن با اشاره به کاهش معاملات مسکن در ماه‌های اخیر گفت: ثبات قیمت‌ها پس از افزایش قابل‌توجهی که در ماه‌های گذشته به ثبت رسیده بود، عاملی اصلی در کاهش سودآوری بازار مسکن شده و علت بخشی از این کاهش معاملات این است که سرمایه‌گذاران ترجیح داده‌اند پول خود را به دیگر بازار‌ها منتقل کنند.

    او با بیان اینکه قیمت‌های فعلی عملا اقشار کم‌درآمد جامعه را از بازار خانه حذف کرده است، اضافه کرد: با وجود آنکه قانون اساسی تاکید کرده که وظیفه دولت تامین مسکن موردنیاز اقشار مختلف مردم است، اما در عمل می‌بینیم که این اصل چندان به مرحله اجرا نرسیده و موج‌های تورمی که هر چند سال یک‌بار وارد بازار می‌شوند، فشار اصلی را بر طبقات کم‌درآمد جامعه وارد می‌کنند.

    عدالتخواه ادامه داد:  اگر در آینده نزدیک بار دیگر سرمایه‌گذاران احساس کنند شرایط برای سودآوری در بازار مسکن به وجود آمده، احتمال بازگشت‌شان به این عرصه قوت می‌گیرد، اما آنچه بیشترین اهمیت  دارد، این است که اقتصاد مسکن در شرایطی قرار دارد که فعلا دست اقشار کم‌درآمد از خرید کوتاه است و باید فکری جدی به حال آن‌ها کرد.

    عدالتخواه اضافه کرد: حتی اگر این تصور که دلالان برای سودآوری از ایران خارج شده و به ترکیه رفته‌اند، درست باشد؛ باتوجه به اینکه هنوز حجم این سرمایه‌گذاری‌ها آن‌قدر بالا نرفته، نمی‌توان انتظار داشت کاهش معاملات در هفته‌های اخیر ارتباط مستقیمی با افزایش خریداران ایرانی خانه در ترکیه داشته باشد.

    او بیان کرد: هر چند بازار مسکن در ایران بار‌ها نشان داده که می‌تواند برخلاف پیش‌بینی‌ها عمل کند، اما این‌بار و باتوجه به افزایش قابل‌توجه فاصله میان قدرت خرید متقاضیان واقعی خانه و قیمت‌های موجود در بازار، به نظر آغاز یک دوره رکودی جدید چندان دور از انتظار نیست.

    این تحلیگر مسکن گفت:بانک‌های خصوصی و ملاک های بزرگ هستند که با ورود به بازار مسکن قیمت ها را افزایش و با خروج از این بازار قیمت‌ها را کاهش می دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار