مدیران خودروعصر اعتبار

شرایط دریافت بالاترین سقف وام مسکن

عصر ساختمان- در حال حاضر بیشترین رقم تسهیلات خرید مسکن به سپرده‌گذاران حساب پس‌انداز مسکن جوانان پرداخت می‌شود که سقف آن در تهران ۲۵۰ میلیون تومان است.

شرایط دریافت بالاترین سقف وام مسکن
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایبنا ، اگرچه حساب صندوق پس‌انداز مسکن جوانان به اندازه صندوق پس‌انداز مسکن یکم بانک مسکن شهرت ندارد، اما یکی از بهترین تسهیلات خرید مسکن قابل پرداخت توسط این بانک، به سپرده‌گذاران همین حساب تعلق می‌گیرد. دارندگان این حساب در حال حاضر می‌توانند بالاترین سقف تسهیلات خرید مسکن که در شبکه بانکی تعریف شده است را پرداخت کنند.

    در قالب حساب پس‌انداز مسکن جوانان ترکیبی از ویژگی‌های مثبتی که در انواع دیگر تسهیلات بانک مسکن وجود دارد، یکجا جمع شده است. به عنوان مثال نرخ سود این تسهیلات تک‌رقمی و معادل 9 درصد است که از این بابت فقط یک درصد اختلاف سود با حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم دارد. در عین حال حداکثر مدت بازپرداخت این تسهیلات 20 سال است که در مقایسه با عرف 12 و 15 ساله انواع دیگر تسهیلات یک مزیت به شمار می‌آید. سقف این تسهیلات نیز به مراتب از تسهیلات پرداختی از محل صندوق یکم و اوراق بیشتر است و بالاترین سقف را به خود اختصاص داده است.

    در عین حال حداقل مدت انتظار دریافت این تسهیلات پنج سال و حداکثر 15 سال تعیین شده است و به این ترتیب فرصت خانه‌دار شدن را به اقشار با بضاعت مختلف برای شارژ حساب می‌دهد.

    حداکثر تسهیلات اعطایی به صاحبان این حساب‌ها برای ساکنان تهران در پایان سال پانزدهم سپرده‌گذاری 250 میلیون تومان، در شهرهای بزرگ شامل کرج، مشهد، تبریز، اصفهان، اهواز، قم، شیراز و کرمانشاه 210 میلیون و در سایر شهرها 184 میلیون تومان است. برای برخورداری از این تسهیلات کسانی که در سال جاری افتتاح حساب می‌کنند باید واریزی ماهانه خود را در سال اول با مبلغ 50 هزار تومان انجام دهند و در سال دوم میزان واریزی ماهانه به 54 هزار تومان افزایش می‌یابد. به این ترتیب تا پایان سال پانزدهم هر سال چهار هزار تومان به واریزی ماهانه سال قبل اضافه خواهد شد.

    هر چند ممکن است تورم مسکن طی 15 سال از جذابیت تسهیلات 250 میلیون تومانی بکاهد، اما واقعیت این است که حساب مذکور به عنوان گزینه ایده‌آل برای کمک به خانه‌دار شدن جوانان طراحی شده و ارقام شارژ حساب به نحوی تعیین شده که با حداقل درآمد نیز قابل پرداخت است؛ ضمن اینکه امکان تبدیل این حساب به برخی حساب‌های دیگر همچون حساب صندوق پس‌انداز مسکن عادی وجود دارد و اگر فردی زودتر از موعد 15 ساله قصد خانه دار شدن داشته باشد، می‌تواند با فرمول مشخصی امتیاز این حساب را به حساب مطلوب خود تبدیل کرده و از سقف تسهیلات حساب جدید با شرایط مشخصی بهره‌مند شود.

    ویژگی منحصر به فرد دیگر حساب پس‌انداز مسکن جوانان این است که با گذشت پنج سال نیز می‌توان از امتیاز اخذ تسهیلات استفاده کرد. در پایان سال پنجم سقف تسهیلات اعطایی به متقاضیان در تهران 150 میلیون، در شهرهای بزرگ 110 میلیون و در سایر شهرها 84 میلیون تومان تعیین شده است.

    برای این منظور لازم است افتتاح‌کنندگان حساب مبالغ بیشتری را به شکل ماهانه به حساب واریز کنند تا در پایان سال پنجم بتوانند تسهیلات با سقف ذکر شده را دریاف کنند. به این ترتیب ضریب «8.97» برای تهران، «6.58» برای شهرهای بزرگ و «5.02» برای سایر شهرها تعیین شده است. به عنوان مثال فردی که قصد دارد به جای تسهیلات 250 میلیونی ویژه تهرانی‌ها در سال پانزدهم، از تسهیلات 150 میلیونی در سال پنجم برخوردار شود، باید در سال اول واریزی ماهانه خود را 8.97 برابر کرده و به جای 50 هزار تومان، ماهی 448 هزار و 500 تومان به این حساب واریز کند و واریزی سال‌های بعد نیز به همین نسبت با ضریب مذکور محاسبه خواهد شد.

    برداشت از حساب پس انداز مسکن جوانان در هر مقطعی بلامانع است اما باید به نحوی صورت گیرد که متوسط موجودی حساب از حداقل مبلغ تعیین شده توسط بانک مرکزی در هر سال کمتر نشود.

    سقف تسهیلات از محل حساب پس انداز مسکن جوانان به واحدهایی تعلق می‌گیرد که از تاریخ صدور پروانه ساختمانی آنها بیش از 25 سال سپری نشده باشد. اگر از تاریخ صدور اولین جواز بیش از 25 سال و حداکثر تا 30 سال سپری شده باشد، سقف تسهیلات قابل پرداخت از محل حساب پس‌انداز مسکن جوانان در شهر تهران، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت و سایر مناطق شهری در تسهیلات انفرادی به ترتیب 45، 40 و 35 میلیون تومان مطابق سقف فعلی تسهیلات اوراق خواهد بود.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار