مدیران خودروعصر اعتبار

کمیته راهبری فضای فوقانی تونل راه آهن تهران ـ تبریز برگزار شد

عصر ساختمان- کمیته راهبری فضای فوقانی تونل راه آهن تهران ـ تبریز گزارش جامعی از آخرین اقدامات صورت گرفته ارائه کرد.

کمیته راهبری فضای فوقانی تونل راه آهن تهران ـ تبریز برگزار شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، کمیته راهبری فضای فوقانی تونل راه آهن تهران ـ تبریز با حضور رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران، عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران و مشاوران طرح برگزار شد.

    در این جلسه گزارش جامعی از آخرین اقدامات صورت گرفته در محور بازآفرینی تونل راه آهن تهران-تبریز ارائه شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفته.

    مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این که پس از اتمام داوری مسابقه طراحی فضای فوقانی تونل راه آهن تهران ـ تبریز، قراردادی با تیم برگزیده منعقد شد، توضیح داد: تهیه طرح جامع و تصویب آن در کمیسیون ماده 5، شناسایی نقاط مستعد برای پروژه های سرمایه گذاری و ارائه شناسنامه های سرمایه‌گذاری به منظور مشارکت با بخش خصوصی و تهیه فهرستی از اقدامات عاجل و ارائه آن به سازمان عمرانی مناطق جهت اجرا در نیمه دوم سال جاری از جمله مهمترین انتظارات مورد مطالبه در این قرارداد با مشاور برگزیده طرح است.

    محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که استراتژی شورای شهر و شهرداری تهران بر این است که برنامه‌های اولولیت محور داشته باشد، اظهار داشت: طرح بازآفرینی فضای فوقانی تونل راه آهن تهران-تبریز یکی از اولویت های مورد تأکید است که هیچ کمیسیونی در شورای اسلامی شهر تهران روی ضرورت اجرای آن بحثی ندارد.

    رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در سیاست‌های بودجه آورده‌ایم که شهرداری تهران می‌بایست بودجه اش را معطوف به اولویت‌ها کند و اگر این تصمیم در شورای پنجم گرفته شود می توانیم به نقطه عطفی در شیوه بودجه ریزی و تنظیم بودجه دست پیدا کنیم تا این که هزاران کد پروژه تعریف شود غافل از اینکه منابع درآمدی برای اجرای آنها کفایت نکند.

    زهرا نژاد بهرام، عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه با اشاره به این که ایمنی و امنیت مهم ترین فاکتورهای بازآفرینی فضای فوقانی تونل راه آهن تهران- تبریز است، خاطرنشان کرد: وقتی موضوع بازآفرینی مطرح می شود یعنی کار مطالعه به اتمام رسیده و می خواهیم وارد اقدامات عملی و اجرایی شویم.
    نژاد بهرام با بیان این که می خواهیم در منطقه 17 محرک توسعه ویژه ای ایجاد کنیم، بر ضرورت استفاده از ظرفیت های موجود در منطقه تأکید کرد و متذکر شد: این که تأثیر اقدات عاجل در بازآفرینی چیست و این اقدامات چه خروجی برای جامعه بیرونی در پی خواهد داشت، نکاتی است که می بایست بصورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

    عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که طراحی فضای انبوه سبز باعث ایجاد فضای ناایمن در این محور خواهد شد، بر ضرورت طراحی فضاهای سبز سبک و استفاده از سازه های روباز برای ایجاد ظرفیت های ارتباط گیری با نظارت اجتماعی تأکید کرد.

    نژاد‌بهرام اظهار داشت: بیشتر از هر چیز نگران بافت فرسوده حاشیه این محور هستم و می خواهم بدانم این طرح تا چه اندازه می تواند روی بافت پیرامونی آن تأثیر گذاشته و محرک توسعه در مناطق 16، 17 و 18 شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی