مدیران خودروعصر اعتبار

توضیحات معاون استاندار تهران در خصوص طرح اقدام ملی مسکن

عصر ساختمان- معاون عمرانی استانداری تهران توضیحاتی را در خصوص طرح اقدام ملی مسکن در استان تهران ارائه کرد.

توضیحات معاون استاندار تهران در خصوص طرح اقدام ملی مسکن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمد تقی زاده در پایان جلسه شورای مسکن استان تهران در تشریح طرح اقدام ملی مسکن در استان تهران گفت: 130 هزار مسکن در قالب این طرح سهم استان تهران است که 13 هزار واحد در قالب بازآفرینی یعنی حدود 10 درصد از کل سهم استان در قالب این طرح وجود دارد و مابقی یعنی 61 هزار واحد در شهرهای بالای 100 هزار نفر جمعیت و 12 هزار واحد در شهرهایی با کمتر از 100 هزار نفر جمعیت ساخته خواهد شد. همچنین 44 هزار واحد نیز در شهرهای جدید واحدهای مسکونی در قالب این طرح ساخته می‌شود.

    وی افزود: آنچه که در صحن استان تهران و در قالب این طرح در حوزه بازآفرینی و با هدف کمک به بازسازی بافت‌های فرسوده انجام می‌شود حدود 10 درصد کل واحدهایی است که در قالب طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان‌های استان تهران ساخته خواهد شد.

    وی ادامه داد: برای تحقق این پروژه دفتر فنی استانداری تهران با هماهنگی راه و شهرسازی بر اساس ظرفیت ابتدا اراضی ملی را در نظر خواهند گرفت و بعد شهرداری‌ها و بخش خصوصی و ... برای این کار زمین ارائه خواهند کرد.

    وی تاکید کرد: در مواردی که مغایرت با طرح‌های جامع و تفصیلی وجود داشته باشد موضوع در کمیسیون ماده 5 بررسی و مشکلات آن حل و فصل خواهد شد. جزئیات این طرح در شورای مسکن استان در هر یک از شهرستان‌ها بر اساس سهمی که تعیین خواهد شد تصمیم گیری و اطلاع رسانی خواهد شد.

    معاون عمرانی استاندار تهران در خصوص مسکن مهر در سطح استان نیز گفت: به غیر از 26 واحد مسکن مهر در سطح استان تهران مابقی تا پایان سال به اتمام می‌رسند و به متقاضیان تحویل خواهند شد. برخی از واحدهای مسکن مهر با توجه به اینکه معارضینی در اراضی آنها وجود داشت پس از حل این مشکل به تازگی عملیات اجرایی را آغاز کرده‌اند. لذا اتمام آنها در پایان سال 99 محقق خواهد شد.

    وی تاکید کرد: به غیر از این 26 هزار واحد مابقی در تمامی شهرستان‌ها و همچنین شهرهای جدید تکمیل و تحویل متقاضیان خواهد شد. قطعا تمامی زیرساخت‌ها و تاسیسات روبنایی هنگام تحویل این واحدها تکمیل خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار