مدیران خودروعصر اعتبار

همکاری مرکزتحقیقات راه ومسکن باوزارت خارجه برای صدور خدمات مهندسی

عصر ساختمان- رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از همکاری این نهاد با وزارت امور خارجه برای توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی و توانمندی های صنعت ساخت ایران به کشورهای منطقه خبر داد.

همکاری مرکزتحقیقات راه ومسکن باوزارت خارجه برای صدور خدمات مهندسی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، محمد شکرچی زاده در نشست خبری امروز سه شنبه 12 آذر درباره فناوری های نوین صنعت ساخت گفت: یکی از وظایف مرکز تحقیقات، راه مسکن و شهرسازی فراهم آوردن زمینه استفاده از فناوری های نوین در توسعه صنعت ساختمان است و در سال های اخیر فعالان این صنعت توانسته اند توانمندی های خوبی در عرصه فناوری های نوین ساختمانی کسب کنند.

    وی با اشاه به اهمیت صدور خدمات فنی و مهندسی گفت: باید در راستای توسعه این توانمندی ها دیدگاه خود را فراتر از داخل ارتقا داده و به منطقه و حتی فرامنطقه نیز این توانمندی ها را صادر کنیم.

    رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: با استفاده از کمک دستگاه دیپلماسی، به کشورهای همسایه خدمات فنی و مهندسی را صادر خواهیم کرد تا برای فعالان صنعت ساخت کشور عرصه مناسبی فراهم کنیم.

    وی یکی دیگر از جنبه های مهم توسعه فناوریهای نوین ساختمانی در صنعت ساخت را کاهش مصرف انرژی در ساختمان ها عنوان کرد و گفت: سه فاکتور حفظ محیط زیست، احداث ساختمان های پایدار و کاهش مصرف انرژی از مهمترین فاکتورهای توسعه صنعت ساختمان در کشور باید در نظر گرفته شود، به خصوص که مسائل زیست محیطی در سال های اخیر به مهمترین مسائل کشور تبدیل شده و از سوی دیگر تعهدات بین المللی کشور ما ایجاب می کند تا به کاهش مصرف انرژی در ساخت و ساز و ساختمان ها توجه کنیم.

    این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: متأسفانه به نحو مناسبی از ظرفیت های ما در صدور خدمات فنی و مهندسی استفاده نشده است که شرایط سیاسی منطقه نیز در عدم توفیق ما در صدور خدمات فنی و مهندسی بی تأثیر نیست.

    وی تصریح کرد: در همین راستا تعامل جدی با وزارت امور خارجه و سفارتخانه های ایران در کشورهای منطقه داشته ایم تا بتوانیم صدور خدمات فنی و مهندسی را به این کشورها افزایش دهیم.

    شکرچی زاده خاطرنشان کرد: یکی دیگر از دلایل این عدم توفیق، این است که بخش خصوصی ما در زمینه تجارت بین الملل به اندازه کافی تجهیز نیست و از سرمایه و نقدینگی لازم برای سرمایه گذاری در منطقه برخوردار نشده است، این در حالی است که بازار عراق، سوریه و اقلیم کردستان برای حضور بخش خصوصی صنعت ساخت ایران کاملا آماده است اما بخش خصوصی ما برای رقابت با رقبا چندان چابک نیست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار